آمارها حاکی از آنند که بر خلاف تصور عموم از بارندگی های سال زراعی جاری، استان فارس هنوز هم با بحران آب دست و پنجه نرم می کند و حتی نسبت به میانگین بلند مدت شاهد کاهش بارش بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱ 27 April 2023

بارندگی امسال در فارس بیشتر متمرکز بر نیمه شمالی و غربی استان بوده است و شاید به دلیل مقایسه با بارندگی های دو سال بحرانی گذشته این تصور به وجود آمده باشد که اوضاع خوب است؛ اما آمارها بیانگر چیز دیگری است و بحران آب خواه ناخواه و شاید تا ابد گریبانگیر استان و کشور باشد.

جدول زیر بیان کننده وضعیت بارش استان نسبت به بلند مدت و سال گذشته است. همانطور که مشخص است با وجود افزایش 34 درصدی نزولات جوی نسبت به سال گذشته اما بارش های فارس نسبت به میانگین بلند مدت 11 درصد کاهش را نشان می دهد.

بحران آب فارس تمام شده است؟

همچنین در جدول زیر شاهد آخرین وضعیت سدهای استان فارس تا امروز هستیم. با توجه به ستون حجم آب قابل استفاده، فقط سدهای درودزن و تنگاب نسبت به سال گذشته افزایش حجم آب داشته اند و بقیه سدهای استان آب کمتری نسبت به پارسال دارند.

بحران آب فارس تمام شده است؟

بنابراین آمارها نشان می دهند که بر خلاف تصور عموم از بارندگی های سال زراعی جاری، استان فارس هنوز هم با بحران آب دست و پنجه نرم می کند و حکایت بحران آب همچنان باقیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار