مصرف آب یک مشکل مهم در مناطق خشک و مناطقی که با مسئله ضعف تامین آب روبرو هستند، می باشد. برای این مناطق، استفاده از ترکیب برج خنک کننده مرطوب و خشک (خنک کننده هیبریدی) به منظور کاهش مصرف آب پیشنهاد شده است. برای این کار، مقاطع مرطوب و خشک یک برج خنک‌کننده هیبریدی برای تخمین هدررفت آب مدل‌سازی می شود. در نهایت تأثیر استفاده از برج خنک کننده هیبریدی بر کاهش تلفات آب مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 17 April 2023

مصرف آب یک مشکل مهم در مناطق خشک و مناطقی که با مسئله ضعف تامین آب روبرو هستند، می باشد. برای این مناطق، استفاده از ترکیب برج خنک کننده مرطوب و خشک (خنک کننده هیبریدی) به منظور کاهش مصرف آب پیشنهاد شده است. برای این کار، مقاطع مرطوب و خشک یک برج خنک‌کننده هیبریدی برای تخمین هدررفت آب مدل‌سازی می شود. در نهایت تأثیر استفاده از برج خنک کننده هیبریدی بر کاهش تلفات آب مورد بررسی قرار می گیرد.

چندین رویداد جهانی به تمایل به راه حل های سیستم خنک کننده کمک می کند که می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی نماید و در عین حال نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب شود. سیل شدید در برخی مناطق، سطح خشکسالی بیشتر در مناطق دیگر و در نهایت تغییرات دمایی شدید و رویدادهای آب و هوایی، نیاز به راه حل های جدید برای روبرو شدن با آنها را به وجود آورده است.

علاوه بر این، افزایش جمعیت در این مناطق و ظهور بازارهای جدید، همچنان شاهد مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها می شوند. با ظهور روندهای جدید، بسیاری از مشتریان، به ویژه در کالیفرنیا و غرب ایالات متحده، به دنبال راه حل هایی هستند که در مصرف آب صرفه جویی کرده و در عین حال مزایای تجهیزات خنک کننده تبخیری را نیز حفظ کنند.

از آنجایی که تولید انرژی و آب به یکدیگر مرتبط هستند، انتخاب تجهیزاتی که به طور مناسب مصرف آب را متعادل می کند، مهم است. اگرچه سیستم‌ های خنک‌کننده با هوا و آب خنک‌کننده هر کدام معاوضه ‌های خود را دارند، مهندسان اغلب سیستم‌ های خنک‌کننده با آب را برای مصرف انرژی کمتر نسبت به تجهیزات خنک‌کننده با هوا طراحی می‌ کنند.

سیستم های خنک کننده با آب همچنین شبکه های برق را از فشار بیش از حد آزاد کرده و در عین حال مصرف آب را در نیروگاه ها کاهش می دهند. با این حال، برخی از برنامه ها می توانند از انعطاف پذیری بیشتری برای متعادل کردن صرفه جویی در انرژی و آب بهره مند شوند.

اکنون، یک فناوری جدید خنک کننده هیبریدی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بهره وری انرژی را نیز ارائه می دهد. ترکیبی از یک نقطه سوئیچ خشک بالا و ویژگی های افزونگی به عملکرد قابل اعتماد در طول سال کمک می کند. علاوه بر این، تجهیزات جدید دارای طراحی جریان متقاطع هستند که ضمن ارائه انعطاف پذیری طرح، هزینه های نگهداری و عملیات را کاهش می دهد.

برج خنک کننده هیبریدی

کاهش مصرف آب در تابستان با استفاده از برج خنک کننده هیبریدی

کولینگ تاور هیبرید (Hybrid cooling tower)، به نوعی از خنک کننده های تبخیری گفته می شود که با استفاده از ترکیب سیستم هوا خنک و تبخیری، باعث کاهش در مصرف آب متوسط سالیانه می گردد. در واقع برج خنک کننده هیبریدی بهترین گزینه برای کاهش مصرف آب در شهرهایی است که دچار بحران کم آبی هستند، به خصوص در فصول گرم سال می باشد.

تقاضا برای تجهیزات خنک کننده تبخیری که از آب و انرژی کمتری استفاده می کنند، بر توسعه فناوری های خنک کننده هیبریدی تأثیر می گذارد. همچنین با کمک خنک کننده هیبریدی می توان در مصرف آب و مصرف انرژی، کاهش چشم گیری را مشاهده کرد.

بهینه سازی مصرف آب و انرژی با استفاده از فن آوری جدید برج خنک کننده هیبریدی

استفاده کنندگان انرژی و آب به دنبال تعادل بهینه بین مصرف انرژی و مصرف آب هستند، به خصوص اگر دسترسی به آب محدود باشد. یک فناوری جدید انتقال حرارت هیبریدی برای کاربری هایی که نیازمند به آب دارند، به وجود آمده است. برنامه هایی که ممکن است از فناوری هیبریدی بهره مند شوند عبارتند از مراکز داده، تولید، صنعتی، نیرو و فرآیند و برنامه های کاربردی HVAC.

یکی از نمونه های این فناوری هیبریدی، کولر هیبریدی HXV است که هم باعث بهره وری انرژی شده و هم در مصرف آب صرفه جویی می کند. این فناوری از حالت های مختلف عملکرد برای کاهش مصرف آب و انرژی استفاده می کند. گزینه استفاده از عملیات خشک و طراحی جریان متقاطع تجهیزات، منجر به صرفه جویی در تعمیر و نگهداری تا 25 درصد در مقایسه با خنک کننده های سیال تبخیری سنتی می شود. بخش مهمی از صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری عمومی، صرفه جویی 70 درصدی استفاده از مواد شیمیایی است، زیرا تجهیزات می توانند در طول سال به صورت خشک کار کنند.

این خنک کننده هیبریدی، یک سیستم کم مصرف و در عین حال بهینه و صرفه جو در مصرف آب، تا میزان 70 درصد باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. همچنین تا 60 درصد انرژی بیشتری نسبت به تجهیزات خنک کننده هوا صرفه جویی می کند.

برج خنک کننده هیبریدی؛ کاهش هزینه های نگهداری و بالاترین زمان کار

کاهش مصرف آب در تابستان با استفاده از برج خنک کننده هیبریدی

فناوری برج خنک کننده هیبریدی همچنین هزینه های نگهداری را در مقایسه با سایر محصولات خنک کننده کاهش می دهد. طراحی جریان متقاطع، دسترسی آسان و سریع با فضای کافی برای دسترسی به اجزای کلیدی، به ویژه سیم پیچ، موتورها، شاخه های پرکننده و اسپری و حوضچه جمع آوری آب را فراهم می کند. سیستم توزیع اسپری و بخش های کویل بسیار قابل مشاهده است و در حین کار به سرعت قابل بررسی است. علاوه بر این، طراحی جریان ترکیبی امکان تبخیر را در دو ناحیه فراهم می کند:

  • سیم پیچ سطحی اولیه: آب در همان مسیر هوا همراه با تبخیر جریان می یابد، لوله ها را کاملا خیس می کند و از رسوب غیرضروری جلوگیری می کند

  • قسمت پر کردن: 70 درصد تبخیر در این بخش رخ می دهد

چگونه یک برج خنک کننده هیبریدی مصرف آب را کاهش می دهد

فناوری برج خنک کننده هیبریدی، نتایجی را نشان داده است که در مقایسه با دفع حرارت کاملاً تبخیری، می تواند بین 25 تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی نماید. یک برج خنک کننده در درجه اول از گرمای نهان تبخیر (تبخیر) برای خنک کردن آب فرآیند استفاده می کند. خنک کننده اضافی جزئی توسط هوا به دلیل افزایش دمای آن فراهم می شود.

مزایای سیستم خنک کننده هیبریدی

کاهش مصرف آب در تابستان با استفاده از برج خنک کننده هیبریدی

از مزایای آن می توان به استحکام، اثربخشی و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. دمای آب برگشتی به دلیل خنک شدن از طریق تبخیر کمتر از دمای هوا است. از معایب کولینگ تاور هیبریدی می توان به مصرف بالای آب است که در آینده پرهزینه تر می شود و کثیف شدن مبدل های حرارتی اشاره کرد.

به طور کلی مزایای سیستم خنک کننده هیبریدی عبارتند از

  • کاهش مصرف آب به میزان 80 درصد با استفاده از برج خنک کننده مرطوب در زمان گرم و خنک کننده خشک در زمانی که هوا گرم نیست

  • در طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی به طور بسیار موثری عمل می کند

  • ارائه راه حل مقرون به صرفه هم در مقاوم سازی ساختمان های موجود و هم در ساخت و سازهای جدید

  • انواع اجزای فلزی برای اطمینان از سازگاری با حلقه های آب سرد را شامل می شود

  • کاهش هزینه های نگهداری با استفاده از فناوری دفع حرارت خشک (که نیازی به پمپ یا کمپرسور برای جریان مبرد ندارد

  • مدیریت نیروگاه های بزرگ از طریق طراحی مقیاس پذیر و مدولار با انعطاف پذیری برای اضافه کردن چندین واحد به صورت موازی

سخن پایانی

دفع گرمای تبخیری به روش سنتی، راه حلی برای کاهش مصرف آب و انرژی سیستم می باشد. با این حال، با افزایش تقاضا برای تجهیزات خنک‌کننده تبخیری با انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتر، فناوری‌ برج خنک کننده هیبریدی راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌کنند که صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب را بر اساس نیازهای کاربردی خاص متعادل می‌کند. مشتریان امروزی باید هنگام انتخاب و خرید برج خنک کننده مناسب برای پروژه های خود، جغرافیا و نوع کاربری خود را در نظر بگیرند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار