کد خبر: ۱۰۹۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 09 April 2023

ایروان بزرگترین شهر ارمنستان و پایتخت این کشور به شمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از بهترین شهر‌های گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ایروان از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیاست و آثار تاریخی بسیاری در خود جای داده است؛ از همین رو گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آثار تاریخی به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر هم با توجه به توافقاتی که بین ایران و ارمنستان صورت گرفته، سفر برای ایرانیان راحت‌تر شده است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه سفر به این شهر و رزرو هتل ایروان برای اقامت صحبت کنیم. همراه ما باشید!

آیا سفر به ایروان به ویزا نیاز دارد؟

آشنایی با شهر ایروان

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و بزرگترین شهر این کشور به شمار می‌رود. ایروان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی در تاریخ بشریت دانست که در کنار رود هرازدان قرار گرفته است. وجود مراکز تاریخی بسیار در این شهر، آن را به مرکز تاریخی، فرهنگی و صنعتی کشور ارمنستان تبدیل کرده است.

ایروان از سال ۱۹۱۸ میلادی به عنوان پایتخت کشور ارمنستان انتخاب شد و آن را چهاردهمین پایتخت تاریخی کشور ارمنستان می‌دانند. یکی از قدیمی‌ترین کلیسا‌های حواری ارمنی در این شهر قرار دارد و از مهم‌ترین افتخارت ارمنستان به شمار می‌رود. اگر بخواهیم در مورد تاریخ غنی این شهر صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدایش آن‌ها به ۷۸۲ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد؛ زمانی که پادشاه اورارتو قلعه اربونی را در دشت آرارات ساخت.

ساخت قلعه اربونی و امکانات رفاهی که پادشاه اورارتو برای این قلعه فراهم کرد، آغازی برای سلسله پادشاهی باستانی او بود. در طی گذر زمان ایروان به دلیل ایجاد و ساخت شهر‌های مدرن‌تر به عنوان پایتخت ایروان اهمیت خود را از دست داد. در دوره حکومت ماد‌ها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان شهر ایروان جزوی از قلمروی امپراتوری ایران به شمار می‌رفت.

آیا سفر به ایروان به ویزا نیاز دارد؟

با انواع ویزای ارمنستان آشنا شوید

پیش از این شما را با تاریخ شهر ایروان آشنا کردیم، اگر می‌خواهید به این شهر تاریخی و فرهنگی سفر کنید، بهتر است در یکی از هتل ایروان اقامت کنید و سفر لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید.

در حال حاضر هم همانطور که پیش‌تر گفتیم، سفر به ایروان با توجه به توافقات صورت گرفته، به آسانی امکانپذیر است. گردشگران ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت ۱۸۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته که مدت اقامت با پاسپورت و بدون دریافت ویزا محدود است و می‌توان برای اهداف گردشگری و بازدید از آن استفاده کرد. برای اهداف دیگری افراد نیازمند دریافت ویزا هستند. از جمله ویزا‌های کشور ارمنستان و شهر ایروان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای تحصیلی

یکی از انواع ویزا‌ی کشور ارمنستان، ویزای تحصیلی است. بدون داشتن این نوع ویزا متقاضیان قادر به گذراندن دوره تحصیلی خود در ایروان نخواهند بود؛ چرا که بدون داشتن ویزا متقاضی تنها می‌تواند ۱۸۰ روز در ایروان اقامت داشته باشد.

ویزای کاری

ویزای کاری هم از دیگر ویزا‌های کشور ارمنستان به شمار می‌رود و آن دسته از متقاضیانی که به قصد کار می‌خواهند به شهر ایروان مهاجرت کنند، باید ویزای کاری داشته باشند.

ویزای تجاری

برای سرمایه‌گذاری در ایروان و انجام فعالیت‌های تجاری متقاضیان نیازمند دریافت ویزای تجاری یا سرمایه‌گذاری هستند. ویزای تجاری این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کنند تا بتوانند در زمینه‌های تجاری مختلف سرمایه‌گذاری انجام دهند.

نکاتی در مورد ویزای ایروان

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای سفر به کشور ارمنستان و شهر ایروان نیازی به ویزا نخواهد بود. البته این بدان معنا نیست که برای سفر به این شهر تنها با در دست داشتن پاسپورت امکان ورود به خاک ایروان برای گردشگران ایرانی فراهم شده است.

به طور کلی برای سفر‌های کوتاه مدت به ایروان، متقاضیان می‌توانند ویزای فرودگاهی دریافت کنند. ویزای فرودگاهی به سرعت و قبل از پرواز برای متقاضیان صادر می‌شود و محدودیتی در مورد صدور آن برای متقاضیان وجود ندارد. البته که ویزای فرودگاهی محدودیت زمانی دارد و متقاضیان همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم با داشتن این ویزا تنها ۱۸۰ روز در ایروان اقامت کنند.

استثنایی هم در رابطه به صدور ویزای ایروان به صورت فرودگاهی وجود دارد، در صورتی که فرد به دلیل مسائل قانونی ممنوع الخروج باشد، امکان صدور ویزا برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

آن دسته از متقاضیانی که تصمیم دارند به کشور ارمنستان و شهر ایروان سفر کنند، می‌توانند با رزرو اتاق در هتل ایروان اقامتی راحت داشته باشند. برای دریافت کار‌های ویزا هم جای هیچگونه نگرانی نبوده و نیازی نیست متقاضیان به سفارت ارمنستان مراجعه کنند، آن‌ها باید بلیط‌های خود را از قبل آماده کنند و بعد از مراجعه به فرودگاه به سرعت ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

دریافت ویزای فرودگاهی با اهداف مختلفی امکان‌پذیر است، از جمله آن‌ها می‌توان به اهداف گردشگری، درمانی، ورزشی و ... اشاره کرد.

آیا سفر به ایروان به ویزا نیاز دارد؟

رزرو متنوع ترین هتل های ایروان در فلای تودی

ما در این مطلب به این سوال که آیا برای سفر به ایروان به ویزا نیاز است یا خیر پاسخ دادیم. همانطور که دریافتید برای سفر‌های کوتاه مدت نیازی به مراجعه به سفارت و دریافت ویزا نیست، در اهداف کوتاه مدت می‌توان به راحتی و در فرودگاه ویزا دریافت کرد.

با این حال اگر تصمیم گرفته‌اید که به ایروان سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به فلای تودی مقدمات سفر خود را آماده کنید. در این سایت امکان خرید بلیط هواپیما ایروان از میان معتبرترین ایرلاین ها و همچنین رزرو هتل از میان متنوع ترین گزینه ها برای هر سلیقه و بودجه ای در دسترس قرار دارد. پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار