شهر شیراز مرکز استان فارس و پنجمین شهر بزرگ و پر جمعیت ایران است که دارای فرهنگ و تاریخی غنی و همچنین جاذبه های تاریخی، گردشگری و تجاری فراوان است. در این مقاله قصد داریم فهرستی از اماکن و جاذبه های تفریحی، گردشگری و تجاری شیراز را به شما معرفی کنیم پس تا انتها با ما همراه شوید.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 04 April 2023

معرفی جاذبه های گردشگری ، تفریحی و تجاری شیراز

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز، یکی از زیباترین دیدنی های این شهرستان می باشد. این باغ، یکی از قدیمی ترین باغ های ایران و همچنین یکی از بی نظیرترین باغ های گیاهشناسی ایران است و به همین دلیل حتی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. وقتی به این باغ می روید، از زیبایی های بی نظیر آن متعجب می شوید، زیبایی های این باغ به ویژه در اردیبهشت ماه با بوی عطر بهارنارنجی آن، بیشتر مشهود می شود. تاریخچه دقیق باغ ارم مشخص نیست، اما برخی اسناد و نوشته های قدیمی به وجود آن در دوره حکومت سلجوقی و آل اینجو اشاره دارند و همچنین در دوران حکومت کریم خان نیز بازسازی و مرمت شده است. ساختمان اصلی باغ دارای سه طبقه و با کاشی کاری های زیبا و مرتب است. در داخل آن، موزه سنگ و گوهر دریای نور نیز قرار دارد که از دیدن آن لذت می برید همچنین می توانید با لباس های سنتی عکس یادگاری بگیرید.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی، شاعر بزرگ شیرازی، از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. همه گردشگرانی که به شیراز سفر می‌کنند، این مکان را در لیست اولویت خود قرار می‌دهند. علاوه بر سعدی، برخی از بزرگان دیگر نیز به وصیت خود در نزدیکی آرامگاه به خاک سپرده شده‌اند. در گذشته، این محل به عنوان خانقاه سعدی شناخته می‌شد و خود سعدی نیز تا زمان درگذشت در آنجا زندگی می‌کرد. مقبره زیبای سعدی با دستور کریم خان زند ساخته شد و آثار محسن فروغی در آن به چشم می‌خورد. آرامگاه سعدی به باغ دلگشا نیز نزدیک است که این امر یکی از مزایای این منطقه محسوب می‌شود. ساختمان آرامگاه از دو ایوان متقاطع تشکیل شده و پلکلنی نیز در مقابل آن قرار دارد. بنای مقبره از سنگ مرمر ساخته شده و گنبدی فیروزه‌ای روی آن نصب شده است. این بنا در سال ۱۳۳۰ در مساحت زیربنای ۲۵۸ مترمربع ساخته شده و در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۱۰ در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

آرامگاه حافظ

 آرامگاه حافظ یا حافظیه ، یکی از مناطق دیدنی شیراز با قدمتی طولانی است و اثری از معمار و باستان شناس فرانسوی آندره گدار می باشد. ورودی حافظیه دارای 20 ستون سنگی با ارتفاع 5 متر است. مجموعه حافظیه از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده و مقبره حافظ در بخش شمالی قرار دارد. از ویژگی های بارز مقبره حافظ می توان به کاشی کاری های زیبا، به کار بردن اشعار حافظ و گنبد سبز رنگ آن اشاره کرد. بخش جنوبی مجموعه حافظیه با فضای سرسبز و درختان بلند قامت و گل های رنگارنگ تزئین شده که فضایی بسیار آرامبخش و معنوی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل، یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است و در مرکز شهر شیراز قرار دارد. این بازار، جزء جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز به شمار می‌رود و برای گردشگرانی که به دنبال خرید هدایای سنتی و یادگاری هستند، یک مقصد اصلی به حساب می‌آید.

مسجد نصیر الملک

معرفی جاذبه های گردشگری ، تفریحی و تجاری شیراز

مسجد نصیرالملک، یکی از خاص‌ترین و منحصر به فردترین مساجد ایران است. دستور ساخت این مسجد، توسط میرزا حسن علی خان صادر شده و ساخت آن، از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ هجری شمسی به طول انجامید. صحن بزرگی در بخش شمالی مسجد قرار دارد و در ورودی آن دو طاق نمای بزرگی قرار دارد. همچنین، سقف ورودی مسجد با کاشی‌های رنگارنگ مزین شده است. به دلیل شیشه‌های رنگی که در پنجره‌های آن استفاده شده، نور صورتی در تمام قسمت های داخلی مسجد نصیر الملک چشم نوازی می کند و فضای بسیار خاصی را پدید آورده است. به همین دلیل، این مسجد به مسجد صورتی نیز معروف است. این مسجد با مساحت ۲۸۹۰ متر مربع و زیربنای ۲۲۱۶ متر مربع، در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۸ با شماره ۳۹۶ به ثبت ملی رسیده است. مسجد نصیرالملک، یکی از ناب ترین لوکیشن‌ها برای عکاسی به شمار می‌رود و می‌توانید در این جاذبه تاریخی، عکس‌های زیبایی بگیرید. اگر ساکن شیراز هستید و تمایل دارید از جاذبه های گردشگری درون شیراز به صورت رایگان دیدن کنید می توانید در تورهای شیرازگردی رایگان سایت شیراز رویداد ثبت نام کنید

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از مهمترین و بزرگترین آثار باستانی ایران است که در نزدیکی شهر شیراز در استان فارس قرار دارد. این بنا به دستور داریوش اول در دوره هخامنشی ساخته شد و در طول سالهای بعد توسط پادشاهان جانشین او ادامه ساخت داده شد. تخت جمشید یکی از شاهکارهای معماری دوره باستان است که از سنگ های بزرگ برای ساختمان های خود استفاده کرده و آرشیتکتوری منحصر به فردی دارد. این بنا بیشتر برای برگزاری مراسم و جشن های پادشاهی و همچنین به عنوان نماد قدرت و حکمرانی شاهان هخامنشی شناخته می شد.

گردشگری سلامت در شیراز

شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شده است و هر ساله هزاران بیمار خارجی را به خود جذب می‌کند. ده‌ها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دانشگاهی، دولتی و خصوصی در این شهر وجود دارد که گستره وسیعی از خدمات پزشکی را ارائه می‌دهند. انجام عمل‌های چشم، زیبایی و پوست، شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی‌های لاغری، قلب و عروق، ارتوپدی و درمان ناباروری از جمله خدماتی هستند که در بیمارستان‌های شیراز ارائه می‌شود. توریست‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس اکنون به دلیل توان تخصصی و استقبال از گردشگری سلامت در شیراز به این شهر سفر می‌کنند. همچنین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهر نیز در جذب گردشگران تاثیرگذار است. پروژه شهر سلامت شیراز همچنان در دست ساخت است و می‌تواند توریسم درمانی در این شهر را تحول بخشد و همچین کلینیک های زیبایی در شیراز هر ساله میزبان هزاران گردشگر سلامت ایرانی و خارجی جهت انجام انواع خدمات زیبایی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی، بوتاکس، خدمات لیزر و ... هستند

آژانس های ارائه دهنده تورهای شیراز

اگر قصد سفر به شیراز را دارید اولین قدم انتخاب یک آژانس مسافرتی معتبر از لیست آژانس های مسافرتی شیراز جهت خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل و تورهای شیرازگردی و ... برای انتخاب یک آژانس مسافرتی خوب در شیراز، باید به نکات مختلفی توجه کنید. این نکات شامل رزرو بلیط با قیمت مناسب، امکان لغو بلیط و خدمات جانبی آژانس می‌شود. برای تعیین هزینه بلیط و تور و یا خرید تورهای لحظه آخری، می‌توانید به سایت یا آدرس آژانس‌ها مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار