رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به برودت هوا در برخی از مناطق کوهستانی کاشان یخبندان و سرمازدگی در کمین کشاورزان است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 29 March 2023

عباس ارغوانی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای آب و هوای کاشان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در روزهای آینده شهرستان کاشان شاهد کاهش دما باشد.

وی ابراز داشت: طی روز جمعه با ورود یک سرد چال قطبی بسیار سرد به نیمه شمالی کشور مناطق وسیعی را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که برای مناطق کاشان کاهش محسوس دما بیش از ۱۰ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: اوج اثر این سیستم برای مناطق شهرستان کاشان در روز شنبه هفته آینده است.

وی خاطرنشان کرد: مناطق دشتی کاشان به واسطه بالا بودن دما متوسط هوا به زیر صفر نمی‌رسد، اما مناطق کوهستانی بخصوص مناطق جنوبی بخش قمصر (کامو و چوگان، قهرود و غیره) و بخش برزک این کاهش دما به منفی چهار و پنج درجه هم می‌تواند برسد و شرایط یخبندان و سرمازدگی خواهد داشت.

ارغوانی افزود: ورود این سیستم سرد با وجود گرمای روزهای ماقبل آن گرادیان شدید فشاری و باد شدید را در پی خواهد داشت که این جریان باد شدید در ساعات پایانی جمعه و طول روز شنبه خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یخبندان و کاهش برودت هوا محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، از کشاورزان عزیز مناطق کوهستانی کاشانی می‌خواهیم که اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار