کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جوی به استان از روز جمعه ۱۱ فروردین جاری خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، هشدار "سطح نارنجی" برای مناطقی از استان اصفهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 29 March 2023

آسیه آقایی افزود: از بعدازظهر جمعه یازدهم تا اواخر وقت شنبه دوازدهم فروردین جاری، وزش طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در نایین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، جنوب اردستان، میمه، آران و بیدگل و ورزنه پیش‌بینی می شود.

وی اثرهای این مخاطره را اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال، شمال شرق و شرق استان بدلیل گرد و خاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر و احتمال آسیب وارد شدن به بخش کشاورزی و سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد، قم و سمنان عنوان کرد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر جمعه تا اواسط دوشنبه هفته آینده نیز دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت که به ماندگاری هوای سرد و ایجاد سرمازدگی و یخبندان مُنجر می شود.

وی با بیان اینکه بر اثر کاهش محسوس دما با افزایش مصرف حامل‌های انرژی مواجه می شویم و احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی بدلیل یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی با پوشش برف وجود دارد، تاکید کرد: لازم است در این ۲ روز آمادگی لازم برای مقابله با مخاطره های احتمالی وجود داشته باشد.

آقایی همچنین با اشاره به اینکه از روز جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار به استان در بیشتر مناطق افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبارهای بهاری بویژه در نیمه‌ غربی پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد در سطح استان، روز شنبه هفته آینده شدت بیشتری خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، شدت فعالیت این سامانه در روز یکشنبه هفته آینده کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق احتمال وزش باد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا جوی پایدار در استان خواهیم داشت، اضافه کرد: وضعیت جوی در این مدت در بیشتر مناطق استان بصورت صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار