مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح بزرگ آبرسانی در استان، گفت: مشکلات تنش آبی ۶۶۷ روستای کرمانشاه تا سه سال آینده رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 29 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، رضا داودی  اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه به مشکلات و تنش آبی رو به رو است و این موضوع از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت نیرو است.

وی افزود: با توجه به توجه دولت به روستاها قراردادها و تفاهم نامه‌هایی برای حل مشکلات آبی روستاها منعقد شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو با سپاه پاسداران برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی ۲ تفاهم نامه منعقد شده است.

داودی بیان کرد: بخشی از این قراردادها با قرارگاه منطقه‌ای نجف و بخشی با سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسته شده که آبرسانی به ۲۰۰ روستا در حال انجام است که بخشی از آن افتتاح شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ۳۰ ماهه هدف گذاری شده تا تابستان ۱۴۰۳ این پروژه‌ها افتتاح شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در کنار این تفاهم نامه‌ها قراردادی نیز در استانداری کرمانشاه بسته شده که در قالب یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۳۱۸۰ روستا طی ۲ سال انجام شود و ۳۰ درصد منابع نیز از استان تأمین شود.

داودی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا اواخر سال ۱۴۰۴ آبرسانی به ۶۶۷ روستا انجام شود تا با رفع مشکلات آبی زندگی روستایی رونق دوباره بگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار