فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در دیدار صمیمی با کارگردان به نام آذربایجان غربی؛ بابک لطفی خواجه پاشا بر لزوم معرفی اسطوره های دفاع مقدس و نیز تقویت فرهنگ خانواده ایرانی و اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 28 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی سردار شهسواری، امروز ضمن دیدار با بابک لطفی خواجه پاشا به حمایت و پشتیبانی سپاه استان از فیلم های ارزشی اشاره کرد و گفت: شهدای زیادی در استان وجود دارد، که نیاز است با ابزار هنر شناخته شوند، به عنوان مثال شهید ورمزیار یکی از اولین فرماندهان گردان خط شکن لشکر ۳۱ بود، شهید ورمزیار روح بلند و عارفانه ای داشت، به طوری که حدود ۷ جلد دفتر خاطرات دارد و در سال ۵۹ _ ۶۰ با زبان عارفانه ای این مطالب را به رشته تحریر درآورده است، ولی متاسفانه نه تنها در استان شناخته شده نیست، بلکه در سلماس هم او را نمی شناسند.

وی به شهید حمید فتورجی از خوی اشاره کرد و گفت: گرچه اقدمات متهورانه زیادی در دفاع مقدس داشت، اما مردم خوی او را نمی شناسند.
سردار شهسواری اضافه کرد: این چهره ها بکر و ناشناخته هستند، که اگر جامعه هنری پای کار نیاید، این ها را نشان ندهد، از تاریخ حذف خواهند شد، گرچه نزد خداوند متعال جایگاه رفیعی دارند، اما در حافظه تاریخی ملت حذف خواهند شد.

وی گفت: این ها یک سری سرمایه های ماندگار هستند که باید خداوند متعال را بابت آن شکرگذار باشیم، پس لازم است، جامعه هنری برای ماندگار کردن این چهره ها وارد عرصه شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به تغییر ارزش ها در جامعه اشاره کرد و گفت: روایت است که با هر طلاق عرش الهی می لرزد ولی امروز در جامعه ما جشن طلاق برگزار شده و بعد از جدایی هم روابط ادامه دارد؛ هنرمندان علاوه بر اینکه برای حفظ قوام خانواده تلاش می کنند، باید فرزندآوری هم در راس فعالیت خود قرار دهند.

خواجه پاشا گفت: غرب در تلاش است، برای خود قهرمان سازی کند، اما در ایران قهرمان وجود دارد، به عنوان مثال شخصیتی مثل زین الدین در آن سوها نمی توان پیدا کرد.
این هنرمند با بیان اینکه غرب برای تغییر ذائقه خانواده ها برنامه دارد، گفت: حیوانات خانگی را جایگزین فرزند کرده اند، که این رویه نه تنها تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد، حتی ظلم در حق حیوانات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار