رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد می تواند زمینه اصلاح، تربیت و ترک اعتیاد این معتادان را فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 28 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه ساماندهی کمپ ترک اعتیاد و بررسی روند خدمات رسانی به مددجویان با اشاره به این که معتادان متجاهر منشا ناهنجاری ها و جرم های مختلف در جامعه هستند گفت: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد می تواند زمینه اصلاح، تربیت و ترک اعتیاد این معتادان را فراهم کند.
ناصر عتباتی با بیان این که باید از ظرفیت خیران نیز در این زمینه استفاده شود افزود: علاوه بر درمان معتادان متجاهر باید در زمینه اشتغال معتادان نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود تا بعد از ترک اعتیاد بتوانند به صورت عزتمندانه در جامعه به زندگی خود ادامه دهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با بیان این که بیش از ۷۰ درصد از سرقت های استان توسط معتادان متجاهر انجام می شود گفت: حدود هزار تن از معتادان متجاهر در مرکز استان وجود دارند که برای ساماندهی این معتادان توسعه کمپ های ترک اعتیاد یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مجیدی تصریح کرد: با دستگاههای متولی که در این زمینه کم کاری کنند با توجه به تحقق جرم ترک فعل به صورت جد برخورد قانونی انجام می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با اداره کل فنی و حرفه ای استان برای حرفه آموزی معتادان متجاهر رایزنی های لازم انجام شده است که معتادان در کمپ های ترک اعتیاد آموزش های لازم را برای اشتغال زایی فرا گیرند.
موحدی افزود: مرکز جدید کمپ ترک اعتیاد در مرکز استان با ظرفیت ۵۰۰ نفر راه اندازی شده است که هم اکنون ۴۱۶ تن از معتادان متجاهر در آن نگه داری می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار