کد خبر: ۱۰۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 28 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/01/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
کاهش11 درصدی سرقت داخل خودرو در ایام نوروز
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش 11 درصدی سرقت داخل خودرو از آغاز طرح نوروزی تا کنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری" با اعلام اين خبر، گفت: برابر بررسی های آماری از آغاز طرح نوروزی سرقت داخل خودرو 11 درصد در سطح استان با کاهش همراه بوده است .
وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه دستگیری سارقین داخل خودرو نیز شاهد افزایش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان بوده ایم .
سرهنگ جعفری با بيان اينكه اغلب اين سرقت ها به دليل بي احتياطي صورت مي پذيرد، از شهروندان خواست : با رعايت نكات ايمني در حفظ و نگهداري اموال خود، دست سارقان را در رسيدن به اهداف شوم خود كوتاه كنند.
رئيس پليس پیشگیری استان مازندران در پایان تامبن امنیت و آرامش مردم را هدف اصلی اقدامات پلیس پلیس عنوان نمود و افزود: مجموعه انتظامی استان در اين ايام با بهره گيري از تمامي تجهیزات و امكانات، در خدمت مردم بوده و بي ترديد با مخلان نظم و امنیت نيز برخورد قاطع خواهند كرد.
------------------------------------------
مسابقه بزرگ نوروزی 1402 برای همیاران پلیس
سرهنگ نصرالله بیگلری د رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران از برگزاری مسابقه بزرگ نوروزی ویژه همیاران پلیس با شعار "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری در تشریح این خبر با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی از برگزاری مسابقه بزرگ نوروزی 1402 برای همیاران پلیس خبر داد .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران، تصریح کرد: همیاران پلیس برای شرکت در این مسابقه نوروزی که با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر اجرا خواهد شد، می توانند آثار خود را در راستای وظایف 7 گانه در قالب عکس، خاطره و یا فیلم کوتاه کمتر از یک دقیقه به آدرس www.tb1400.ir ارسال کنند .
وی همچنین اظهار داشت: بستن کمربند ایمنی، عدم صحبت با تلفن همراه، پرهیز از خوردن و آشامیدن در رانندگی، عدم رانندگی در حالت خواب آلودگی، رانندگی با سرعت مجاز، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز و توجه به جلو از مهمترین موضوعات مورد توجه برای ارسال آثار همیاران عزیز پلیس راهور خواهد بود .
------------------------------------------
جوایز ارزنده پلیس راهور فراجا برای رانندگان قانونمند در پویش " به خاطر من "
سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان مازندران از 230 جایزه ارزنده پلیس برای رانندگان قانونمند در ایام نوروز 1402 خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری در تشریح این خبر، گفت: به منظور تشویق رانندگان و مسافران نوروزی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای این طرح  در قالب پویش" به خاطر من "به اجرا در آمد .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران، 200 جایزه 20 میلیون تومانی و 30 دستگاه موتورسیکلت را از جملیه جوایز پلیس برای اجرای این طرح بر شمرد .
وی تصریح کرد: رانندگان گرامی برای شرکت در این طرح می توانند عدد یک را به شماره 09916879927 پیامک کنند .
سرهنگ بیگلری، خاطرنشان کرد: همه رانندگانی که در طرح ترافیک نوروزی هیچگونه تخلفی در رانندگی نداشته باشند در این قرعه کشی شرکت داده خواهند شد .
------------------------------------------
دستگیری سارق داخل مغازه در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای داخل مغازه با اعتراف به 8 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت داخل مغازه در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 8 فقره سرقت داخل مغازه نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
------------------------------------------
سارقان لوازم خانگی در "قائم شهر" به دام افتادند
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری 3 سارق حرفه ای لوازم منزل و کشف7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی خادمی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از انبار یک فروشگاه لوازم منزل در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 12 قرار گرفت .
وی افزود: ماموران با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی یک زوج سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ خادمی با بیان این که متهمان دربازجویی های تکمیلی به 7 فقره سرقت لوازم منزل در این شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: در ادامه این عملیات یک خریدار اموال سرقتی نیز دستگیر شد .
وی خاطرنشان کرد : در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2 دستگاه دوچرخه ، 3 کارتن ظروف 20 پارچه ، یک دستگاه جاروبرقی ، یک کارتن قابلمه تفلون ، یک دستگاه تلویزیون و مقداری لوازم سرقتی دیگر به ارزش 850 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از شهروندان خواست: ضمن رعايت اصول اوليه ايمني در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر درتنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگیری 58 معتاد متجاهر و 15 خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت شهروندان، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان اجرا شد.
وي افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی های قضائی 15 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و 58 معتاد متجاهر و پرخطر را از سطح مناطق آلوده و معابر شهرستان جمع آوري کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن در خاتمه از کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در اجرای این طرح نیز خبر داد و ضمن قدردانی از تعامل شهروندان خاطرنشان کرد: همکاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم با پليس باعث ارتقاء نظم اجتماعي در جامعه خواهد شد.
------------------------------------------
پایان جولان سارق اماکن خصوصی در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق اماکن خصوصی با اعتراف به 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با تاکید بر اينكه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد گفت: امنيت محصول يك فرآيند جمعي است و همه مردم بايد در اين راستا به پليس كمك كنند.
وی در ادامه اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان ، پيگيری موضوع در دستور كار پليس آگاهی قرار گرفت .
سرهنگ کلوانی، خاطرنشان کرد: ماموران با تلاش شبانه‌روزي و تقویت گشت‌هاي نامحسوس، سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
وی از اعتراف متهم به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد و بيان داشت: متهم با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند .
وی، همچنین اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به8 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند .
سرهنگ عنایتی در خاتمه با اشاره به اينکه برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس خصوصا در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.
------------------------------------------
پلمب واحد تجاری و تفریحی متخلف در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از پلمب یک واحد تجاری و تفریحی متخلف در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی هنجار شکنی ها و بی توجهی به قوانین و مقررات صنفی در یکی از واحدهای تجاری شهرستان آمل و انتشار کلیپی از آن در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پس از بررسی های همه جانبه و در نهایت کسب دستور قضائی محل مورد نظر را پلمب کردند .
وی از معرفی متصدی این واحد تجاری و تفریحی به مرجع قضائی خبر داد و از متصدیان واحدهای صنفی خواست: ضمن رعایت قوانین صنفیحفظ حرمت ماه مبارک رمضان، دستورالعمل های ابلاغی را مد نظر قرار دهند .
سرهنگ داداش تبار در خاتمه از شهروندان نیز خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و موارد امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند . 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار