رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد در سال جاری، خرید تضمینی گندم در خوزستان در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۱۰درصد افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 28 March 2023

سید رحمت‌الله پریچهر روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد برداشت گندم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال زراعی جاری ۴۲۱هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۲هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت قرار گرفت که با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود دیمزارها پیش‌بینی می شود امسال یک میلیون و ۴۹۶ هزار تُن گندم در خوزستان به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

به گفته وی، پارسال یک میلیون و ۳۶۰هزار تُن گندم در خوزستان به صورت تضمینی خریداری شد که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: برداشت گندم در خوزستان از ۲۰فروردین ماه شروع و در یک دوره فشرده ۴۰روزه به پایان می‌رسد.

استان خوزستان در سه سال متوالی در زمینه خرید تضمینی گندم مقام نخست کشوری را کسب کرده است و پیش بینی شده امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

 

کشت انواع محصولات پاییزه در ۷۱۴هزار هکتار از مزارع خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه خوزستان به عنوان استان اول تولید محصولات کشاورزی، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد گفت: امسال بالغ بر ۷۱۴هزار و ۳۹۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت انواع محصولات پاییزه رفته است.

وی گفت: تمهیدات لازم از جمله تامین کمباین و سوخت برای عملیات برداشت محصولات کشاورزی اندیشیده شده است.

پریچهر به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اشاره و بیان‌کرد: امسال علاوه بر گندم و جو دیم، کشت دیم نخود و عدس نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی ، شیلات و عسل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که در صورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

برچسب ها: گندم ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار