رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ میزان ۱۰۹۴ هکتار اراضی ملی و دولتی به ارزش تقریبی ۸۹۵۸ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 26 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان با اشاره عملکرد درخشان شورای مذکور، بر ضرورت اقدام فوری و تعجیل در برخورد با زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی تأکید کرد و اظهار کرد: کاهش زمان برخورد با مجرم پس از وقوع جرم، انگیزه زمین خواری را از بین خواهد برد.

وی افزود: در  ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ میزان ۱۰۹۴ هکتار اراضی ملی و دولتی به ارزش تقریبی ۸۹۵۸ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است. با این توضیح که از تعداد ۱۷۸۵ فقره پرونده وارده به دادگستری استان با موضوع اراضی ملی حوزه استحفاظی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ۱۶۸۳ فقره پرونده مختومه و مقدار ۱۰۰۴ هکتار اراضی ملی به ارزش تقریبی ۵۲۳۷ میلیارد تومان خلع ید شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی استان مقدار ۹۰ هکتار اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۳۷۲۱ میلیارد تومان در ۸۴ فقره پرونده اجرای حکم و به بیت المال اعاده شده است.

خلیل الهی گفت: در  ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ در حوزه تحت مسئولیت سازمان جهادکشاورزی استان تعداد ۴۳۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به مساحت ۱۹۰ هکتار شناسایی شده و تعداد ۹۱ مورد به مساحت ۴۰۱ هکتار احکام قلع و قمع اجرا شده است؛ نیز تعداد ۹۲۱ مورد به مساحت ۲۵ هکتار به استناد تبصره ۲ ماده او قلع و قمع انجام شده است.

وی ادامه داد: در  ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، در حوزه تحت مسئولیت شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، مقدار ۱۸ کیلومتر از بستر رودخانه ها و مسیل های سطح استان به مساحت ۸۳ هکتار و ارزش تقریبی ۱۵۴ میلیارد ریال آزادسازی، بازگشایی، رفع تصرف و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار