مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از پلمب شدن چهار مرکز عرضه قلیان و یک کبابی در قم در قالب طرح نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 26 March 2023

به گزارش تابناک قم، نرگس جعفری گفت: از آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، یک هزار و ۸۶۵ مورد نظارت بهداشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت و ۱۸۴ نظارت در قالب گشت‌های مشترک صورت گرفت که منجر به صدور ۴۵ اخطاریه بهداشتی، تعطیلی پنج مکان متخلف و معدوم‌سازی یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شد.

او ادامه داد: قنادی و سوهانی با ۴۲۶، اماکن بین راهی با ۲۸۷، اغذیه فروشی با ۲۵۷، رستوران و تهیه غذا با ۲۱۳، سوپرمارکت و خواربار با ۱۴۹، آبمیوه و بستنی با ۱۳۸، کبابی و جگرکی و دیزی سرا با ۱۰۳ و هتل و مراکز اقامتی با ۶۹ مورد بیشترین بازرسی‌های انجام شده در طرح نظارت نوروزی را به خود اختصاص دادند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: مواد غذایی معدوم سازی شده نیز بیشتر شامل نمک صنعتی، روغن سوخته استفاده شده در قنادی و اغذیه فروشی، نوشابه، دلستر و دوغ تاریخ گذشته و شیرینی جات نامطلوب بود.

جعفری با تاکید بر اهمیت نظارت بر رعایت اصول بهداشتی توسط متصدیان در حفظ سلامت مسافران و مجاوران کریمه اهل بیت گفت: در همین راستا بازرسان مرکز بهداشت با نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز عمومی و بین راهی، هتل‌ها و مهمانپذیرها، بوستان‌ها و پارک‌ها و اماکن زیارتی در این مدت اقدام به انجام ۴۳۵ مورد کنترل کیفی و کلر سنجی آب شرب و ۲۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک کرده اند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پیگیری و رسیدگی به ۷۰ مورد شکایت بهداشتی دریافت شده از سوی سامانه ۱۹۰ در ۱۰ روز گذشته گفت: هر یک از همشهریان و هموطنان می‌توانند یک ناظر بهداشتی باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار