مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از ثبت یک هزار و ۶۸ متر حفاری نفتی در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 26 March 2023

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، بابک زنگنه اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع از سوی این شرکت ۹۹ حلقه چاه حفر و تکمیل شد.

وی با بیان اینکه دکل‌های ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در حال حفر چاه های توسعه ای، تعمیری و اکتشافی هستند ادامه داد: در مدت چهار روز ابتدایی سال جاری به واسطه فعالیت ۴۵ دستگاه دکل ناوگان حفاری این شرکت در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور یک هزار و ۶۸ متر حفاری صورت گرفته است.

زنگنه یادآورشد: همچنین همزمان‌ با نخستین روز سال نو، عملیات حفر و تکمیل چاره شماره ۱۸ گچساران در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به وسیله دستگاه حفاری ۴۱ فتح شرکت ملی حفاری به اتمام رسید .

زنگنه با بیان اینکه ۱۸ دستگاه دیگر در حال جابجایی و استقرار در موقعیت های جدید هستند بیان کرد: این درحالی است که حفاری چاه شماره ۱۸۹ مناطق خیز جنوب نود و نهمین حلقه چاه نفت و گاز کشور بود که در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.

وی متراژ حفاری در پارسال را بیش از ۶۷ هزار متر بیان کرد و افزود: برنامه ریزی جامعی برای شتاب بخشی در عملیات حفاری صورت گرفته و انتظار می رود با بازسازی و نوسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری، در سال جدید شاهد به کارگیری تعداد دیگری دستگاه های حفاری شرکت در مناطق نفتخیز کشور باشیم.

بر اساس این گزارش، هم اکنون از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان این شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات و یا جابجایی هستند.

از مجموع چاه های حفر شده در پارسال، ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت های کارفرما قرار گرفت.

دفتر شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور، در اهواز مستقر است.

شرکت ملی حفاری ایران در دی ماه ۱۳۵۸به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با هدف قطع وابستگی این صنعت بالادستی نفت به بیگانگان تاسیس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار