نکته جالب این است که کارخانه قند یاسوج در زمان ریاست رئیسی بر قوه قضائیه فک پلمب شد و اکنون در دوره ریاست جمهوری وی قرار است به چرخه تولید بازگردد. 
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 25 March 2023

کارخانه قند یاسوج بعد از گذشت دو دهه تعطیلی در بهار ۱۴۰۲ به چرخه تولید باز می‌گردد این خبری است که این روزها در رسانه ها منتشر و البته گفته می شود که این کارخانه همزمان با سفر دوم آیت الله رئیسی به استان شروع به کار خواهد کرد . نکته جالب این است که کارخانه قند یاسوج در زمان ریاست رئیسی بر قوه قضائیه فک پلمب شد و اکنون در دوره ریاست جمهوری وی قرار است به چرخه تولید بازگردد. 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد تسنیم در این خصوص نوشت :، کارخانه قند مرکز کهگیلویه و بویراحمد که به پیر صنعت استان معروف است در سال ۱۳۴۴ برای توجیه توجه رژیم به عشایر راه‌اندازی شد و نان بسیاری از سفره‌های این دیار در این کارخانه تأمین می‌شد.

در سال ۱۳۸۲ بود که چرخ‌های کارخانه قند به دلیل ضعف مدیریتی از حرکت ایستاد و صد‌ها کارگر این کارخانه هر روز منتظر شنیدن خبری خوش بودند، تا اینکه در سال ۱۳۹۳ این کارخانه به یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان واگذار شد، اما دیری نپائید که تعطیلی این کارخانه با حواشی عجیب و غریب لبخند تازه جان گرفته بر لب کارگران این کارخانه را خشکاند و هر روز شاهد موجی از اعتراضات، طرح دعاوی حقوقی و کیفری در مراجع قضایی بودیم.

در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد پلمپ کارخانه باز شد و قرار بر این گشت که ستاد اجرایی فرمان امام راحل استارت حرکت صنعت پیر استان را بزنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار در برخی از موارد نظیر آب، بخش کشاورزی، نفت و گاز، گیاهان دارویی و پوشش جنگلی است.

با تمام خدمات ارائه شده در نظام جمهوری اسلامی به مناطق مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد، اما در شاخص‌های توسعه این استان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو‌ست. بی‌شک وجود برخی از نهاد‌های خدمات‌رسان و انقلابی در مناطق محروم کشور از جمله نعمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است که فعالیت‌های گسترده در مناطق محروم داشته و به برکت وجود این دست از نهاد‌ها بسیاری از کمبود‌ها در مناطق محروم رفع شده‌است.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور است که فعالیت نهاد‌های خدمات‌رسان انقلابی می‌تواند زنگار محرومیت را از رخسار این استان محروم بزدایند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بازدید اخیر خود از این کارخانه، خواستار رفع مشکلات فرا روی این واحد صنعتی شد و افزود: ضرورت دارد تسهیلات لازم برای راه اندازی این کارخانه سریع‌تر پرداخت شود.

آیت الله سید نصیر حسینی ابراز داشت: بانک تجارت نباید در پرداخت تسهیلات به کارخانه قند تعلل کند.

وی ابراز داشت: عملیات بازسازی این واحد بزرگ صنعتی مطلوب است، اما باید متولیان برای احیای این واحد صنعتی بزرگ همه پای کار بیایند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تجهیزاتی که باید از کشور‌های غربی می‌آمد اکنون متخصصان داخلی این تجهیزات را آماده کرده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کارخانه قند یاسوج بعد از بیش از یک دهه تعطیلی در آینده‌ای نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سید علی احمدزاده اظهار داشت:کارخانه قند یاسوج که از مدار خارج شده بود با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار