مدیر گروه علمی تحقیقات زود بازده موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به برگزاری نشست استهلال ماه رمضان ۱۴۴۴ گفت: نمایندگان بیوت ۱۰ تَن از مراجع تقلید در جریان چگونگی رویت هلال ماه رمضان توسط ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 23 March 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام امیر بهاالدین علایی‌نژاد چهارشنبه شب در حاشیه نشست ستاد استهلال ماه رمضان در سالن اجتماعات موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی قم در گفت‌وگویی افزود: امسال سومین سال است که با کمک‌های ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، جلسه‌ای مشترک با دفاتر بیش از ۱۰ تَن از مراجع تقلید و نمایندگان رصد هلال ماه مبارک رمضان و ماه شوال، به صورت برخط و مستقیم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل این جلسه خیلی مورد استقبال مراجع و بیوت این بزرگان و فقیهان قرار گرفت، ادامه داد: نمایندگان مراجع از نزدیک با کار رصدگران و نوع رویت هلال آشنا می‌شوند.

مدیر علمی موسسه موضوع‌شناسی در ادامه خاطرنشان کرد: هلال ماه رمضان امشب دوم فرودین‌ماه در ۲ نقطه از جمله شهرضا در استان اصفهان و لارستان در استان فارس، با چشم عادی، همچنین در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و مناطق دیگری از کشور، هم با چشم مسلح و تلسکوپ و هم با چشم غیرمسلح دیده شد.

علایی‌نژاد تصریح کرد: اگر چه مبانی فقیهان محترم است و هر کسی باید به نظر مرجع تقلید خودش عمل کند، اما کیفیت رویت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال را نمایندگان مراجع مشاهده کردند.

وی همچنین یادآور شد: در این نشست، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت، همچنین آیت‌الله محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نمایندگان دفاتر مراجع تقلید آیات سید علی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و حسین مظاهری حضور داشتند، و رویت هلال ماه رمضان هم با چشم عادی و هم با چشم مسلح مسجل شد، و مورد تایید این آقایان قرار گرفت، و فردا پنجشنبه سوم فروردین‌ماه به طور قطعی نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار