رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از نجات ۴ نفر از مسافران نوروزی که دچار مسمومیت گاز منوکسید کربن شدند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 22 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا؛ هادی عیدی‌پور چهارشنبه دوم فروردین با بیان اینکه با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی از بروز حادثه منجر به فوت مسافران نوروزی جلوگیری شد، گفت: ساعت ۵ صبح بامداد روز اول فرودین ماه نیروهای امداد و نجات یک خانواده ۴ نفر را که با گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند؛ نجات دادند.

او با اشاره به اینکه در این حادثه که در چادر مستقر در کمپ زیبا شهر رخ داد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برودت هوا این خانواده ۴ نفره برای گرم کردن اقدام به روشن کردن پیک نیک مسافرتی کرده بودند که این اقدام باعث مسمومیت آنها با گاز مونوکسید کربن شد.

عیدی پور با اشاره به اینکه این مسافران نوروزی با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی از مرگ ناشی از مسمومیت گاز مونوکسید کربن نجات یافتند، خاطرنشان کرد: در پی این عملیات دختر خانواده دچار مسمومیت شدید شده بود که با اقدام به موقع آتش نشانان و نیروهای اورژانس از مرگ نجات یافت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ضمن بیان این مطلب که طبق پیش بینی‌های هواشناسی طی روزهای پیش رو شاهد برودت هوا در شهر شیراز خواهیم بود، یاد آور شد: مسافرانی که قصد دارند در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی اسکان پیدا کنند باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.

عیدی‌پور گفت: هرسال در ایام نوروز شاهد برپایی چادر مسافرتی در شهرها هستیم و کاهش دمای هوا در برخی شهرهای کشور باعث می‌شود تا مسافرانی که در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی اسکان می‌یابند از وسایل گرمایشی مانند پیک‌نیک مسافرتی و منقل ذغال روشن در داخل چادرها استفاده کنند اما یکی از خطراتی که این مسافران را تهدید می‌کند؛ انتشار گاز مونوکسید کربن است که از آن به عنوان "قاتل خاموش" یاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار