همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های مختلفی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 22 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام ویژه برنامه‌های این بارگاه منور را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

حجت الله طلایی گفت: در ایام ماه ضیافت الهی، مراسم جزءخوانی قرآن کریم، همراه با شرح و بیان آیات، با تلاوت قاریان برجسته کشوری و استانی هر روز از ساعت ۱۰:۴۵ در حرم مطهر برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های دو سیما و فارس، پخش خواهد شد و پیش از این برنامه نیز کارشناسان مذهبی پیرامون اعمال ماه مبارک رمضان، سخنرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: هر روز ۱۳ خانواده از شهدای استان فارس به یاد ۱۳ شهید حرم مطهر، به صورت خانوادگی با در دست داشتن تصویر شهدای آستان مقدس، در مراسم ترتیل خوانی شرکت خواهند کرد.

به گفته طلایی همچنین در این محفل نورانی، جایگاه ویژه‌ای نیز برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که خانواده‌های علاقه مند می‌توانند جهت حضور در این جایگاه، نام ونام خانوادگی و تعداد اعضای خانواده خود را به شماره ۰۹۳۸۶۹۶۰۲۲۴ پیامک کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس در ادامه به سخنرانی‌های روز‌های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در طول این ماه مبارک، هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حجج اسلام والمسلمین خورشیدی و هاشم پور در شبستان امام خمینی (رحمت الله علیه) به ایراد سخن می‌پردازند.

وی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای بانوان در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: در نخستین روز ماه میهمانی خدا، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح، «نماز روز اول ماه مبارک رمضان»، ویژه بانوان، همراه با سخنرانی با موضوع مهارت‌های زندگی در کلام امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، در رواق دارالذکر حرم مطهر اقامه خواهد شد.

طلایی همچنین به برپایی غرفه‌های خانواده و کودک در آستان مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ویژه برنامه‌های مبلغین زائر محور، گفتمان‌های معرفتی، مبلغین جمعیت به همراه مشاورین پزشکی، جهاد درمان، یک شنبه‌های فاطمی، جمعه‌های استغاثه، دورهمی‌های معرفتی و کارگاه آموزشی، به همت واحد بانوان و خانواده حرم مطهر در این ایّام برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی نیز برای لیالی پرفضیلت قدر درحرم مطهر، تدارک دیده شده است، که جزئیات آن‌ها متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار