کد خبر: ۱۰۹۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 22 March 2023

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه با همکاری فرمانداران و ۳۵ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۲۴۰۰ برنامه و جشنواره و همایش و نمایشگاه و... ویژه نوروز را برنامه ریزی کردیم، متذکر شد: در ایام نوروز این جشنواره ها را در تمام شهرستان ها برگزار می کنیم.

ولی جهانی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است، اظهار کرد: ۱۲۳۵ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی از پیگیری پرونده ثبت جهانی ماسوله به عنوان اثر طبیعی و فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده در اجلاس سالانه یونسکو که شهریور ماه ۱۴۰۲ در ریاض عربستان برگزار می شود، پرونده ماسوله مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۷ اسفند ماه امسال ۸۵ میلیون گردشگر وارد استان شده اند، گفت: از این تعداد ۷۷ میلیون نفر اقامت داشتند و رشت و انزلی و آستارا به ترتیب دارای بیشترین اقامت بودند.

جهانی با اشاره به فراوانی ورود مسافر به گیلان از محور قزوین - رشت، خاطرنشان کرد: امسال پنج میلیون گردشگر از اماکن تاریخی گیلان بازدید کردند که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنان بلیت خریدند.

وی با بیان اینکه با همکاری فرمانداران و ۳۵ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۲۴۰۰ برنامه و جشنواره و همایش و نمایشگاه و... ویژه نوروز را برنامه ریزی کردیم، متذکر شد: گیلان ۱۱۶ اثر ملی میراث ناملموس با محوریت غذا و سوغات دارد که شامل سمنوپزان رودبار و حلوای ضیابری و رشته و خوشکار و... است و لذا در ایام نوروز این جشنواره ها را در تمام شهرستان ها برگزار می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هدف از برگزاری جشنواره های غذا و سوغات را احیای سنت و فرهنگ و تاریخ گذشته دانست و بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان، این برنامه ها افطار تا سحر برگزار می شود.

وی از چاپ ۲۰۰ هزار بروشور راهنمای گردشگری خبر داد و اضافه کرد: گیلان ۳۱۲۲ واحد تاسیسات گردشگری با ۵۰ هزار تخت دارد که آماده پذیرایی از مسافران است؛ نرخ نامه های این واحدها در بخش پذیرش نصب شده و هیچگونه افزایش قیمت نداریم و لذا مسافران شکایات خود را با شماره ۰۹۶۲۹ در میان بگذارند.

جهانی از برپایی ۹۰ ایستگاه صنایع دستی با ۱۲۰۰ غرفه و سوغات محلی نیز در ورودی شهرها خبر داد و گفت: ۱۴۰۲ سفره هفت سین در اماکن گردشگری تاریخی و موزه ها برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، ۱۵۸ واحد تاسیسات گردشگری استان را مستقر در نوار ساحلی دانست و تاکید کرد: گیلان ۲۸۸ کیلومتر نواز ساحلی در ۱۰ شهرستان دارد که فرصت خوبی برای گردشگری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار