رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پاوه:
رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پاوه گفت: «هجیج، نجار، ساتیاری، تین، زردویی، دودان، میوان، شمشیر، گلال، خانقاه، داریان، دشه، شرکان و بانه‌وره» ۱۴ روستای زیبای این شهرستان هستند که هرساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 22 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه «هادی شریفی»، با اشاره به تعدد روستاهای گردشگری در این شهرستان افزود: منطقه اورامانات پاوه دارای روستاهایی با معماری اصیل و بافت پلکانی است.

وی اظهار داشت: در روستاهای این شهرستان مردم با فرهنگ اصیل و غنی خود در کنار طبیعت بکر و دست نخورده زندگی می‌کنند که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام نوروز به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از روستاهای این منطقه و بویژه روستای زیبای هجیج شاهد تردد بالای خودروها در جاده‌های پاوه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم پاوه آماده استقبال از گردشگران نوروزی هستند، افزود: مردم این شهرستان سالهاست که میزبانان خوب و خونگرمی برای میهمانان نوروزی و گردشگران هستند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پاوه اضافه کرد: در ایام نوروز ۲ هتل، ۲ میهمانپذیر، ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، ۸۰ خانه مسافر و چهار مجتمع گردشگری اسکان گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

او به تقارن ایام نوروز امسال و ماه مبارک رمضان هم اشاره‌ای کرد و گفت: رویکرد ما در این ایام میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

شهر پاوه مرکز شهرستان در ۱۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و به دلیل ساختار پلکانی به هزار ماسوله غرب کشور معروف است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است.

این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان مریوان در استان کردستان، از شرق و جنوب به شهرستان جوانرود و از غرب به کشور عراق محدود شده است و دارای سه بخش مرکزی، باینگان و نوسود و هفت دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار