توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صورت گرفت؛
تابناک/طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی 75 تن با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سواحل جنوبی جزیره قشم به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 21 March 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان/این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تکیه بر توان متخصصان داخلی از ابتدای دی ماه 1400 شروع شد.
تاکنون طراحی و ساخت قفس های پروش ماهی در انحصار کشور های غربی بوده، که این طرح با بومی سازی دانش طراحی و ساخت قفس های پایه کششی Tlc گام مهمی در راستای بومی سازی و احیای منابع طبیعی شیلاتی در آبهای ساحلی جنوب کشور می باشد، این مسئله از جمله مهم ترین مسائلی می باشد که در برنامه ششم توسعه دولت مورد تاکید قرار گرفته است.
لزوم تامین امنیت غذایی و افزایش سرانه مصرف آبزیان به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه در راستای افزایش ضریب خود اتکایی و امنیت غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد، تکمیل زنجیره های تولید و ارزش در این بخش با توسعه طرح 1000 تنی پرورش ماهی در قفس نیز از جمله مهم ترین اقدامات آتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می باشد.
طرح پرورش ماهی در قفس با دیدگاه کلان مردمی سازی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در دست توسعه بوده که با حمایت های دولتی و سازمان های مسئول توسعه طرح های شیلاتی می تواند بخش عظیمی از منابع طبیعی شیلاتی را با مشارکت بخش خصوصی ، تعاونی های صیادی فعال در منطقه و مردم بومی احیاء و بهبود بخشد و همچنین باعث اشتغال آفرینی و رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه ای کشور گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار