مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در نخستین روز از سال ۱۴۰۲ اولین کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندر امام خمینی (ره) شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 21 March 2023

بهروز آقایی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حجم محموله این کشتی حامل ۶۸ هزار ۲۰۱ تن ذرت عنوان‌کرد و افزود: این محموله کالای اساسی متعلق به بخش خصوصی است که کشتی حامل آن همزمان با اولین روز از سال ۱۴۰۲ در اسکله‌های تخصصی غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفته است.

آمادگی تجهیزات و عوامل انسانی بندر امام برای پذیرش و تخلیه کشتی در ایام نوروز

آقایی همچنین بر آمادگی تجهیزات و عوامل انسانی بندر امام خمینی (ره) برای پذیرش و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی در ایام نوروز تاکیدکرد و افزود: باتوجه به وجود این آمادگی و همچنین بر اساس برآوردهای صورت گرفته، محموله ذرت اولین کشتی ورودی به اسکله غلات این بندر در مدت سه تا چهار روز آینده تخلیه خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عملکرد تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) طی سال ۱۴۰۱ اشاره‌کرد و افزود: سال گذشته به میزان ۱۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در این بندر تخلیه شد.

به گفته وی، نزدیک به ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شده است.

بر اساس این گزارش، ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی مانند نهاده‌های دامی از طریق این بندر انجام می شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار