مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: امروز و طی ساعت های آینده هوای استان قم ابری همراه با بارش های رگباری و رعد و برق خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد بین ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 21 March 2023

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: قبل از بارشی که عصر امروز شروع می شود پیش بینی می شود سرعت وزش باد بالا برود که می تواند گرد و خاک را در فضای استان قم به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: بارشی که رخ می دهد می تواند بارش خوبی طبق هشدار نارنجی که از سوی هواشناسی صادر شده است باشد و تا تا فردا عصر هم احتمال بارش در ساعت هایی از شبانه روز وجود دارد.

وی گفت: به دلیل نوع بارش احتمال وقوع تگرگ را در برخی نقاط استان پیش بینی می کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: چهارشنبه عصر کاهش ابر را در استان داریم و روز پنجشنبه آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز و فردا نسبت به روزهای قبل کاهش دمای هوا محسوس خواهد بود و کمینه هوا برای فردا صبح ۱۰ درجه و بیشینه آن برای فردا ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش بیشتر دمای هوا در روز پنجشنبه گفت: کمینه دما در صبح این روز به هفت درجه سانتیگراد می رسد و بیشینه دما در این روز ۲۰ درجه خواهد بود.

حیدری توصیه کرد: افرادی که قصد کوهنوردی دارند طی امروز و فردا از این کار خودداری کنند، کشاورزان تمهیدات خاص خود را داشته باشند و اگر راهکاری برای جلوگیری از ورود روان آب به مزارع خود را دارند انجام دهند، هم چنین دامداران از چرای دام در دشت های باز خودداری کنند چراکه سیلاب و تگرگ برای دام خطرناک است.

وی هم چنین برای لغزندگی جاده ها طی امروز و فردا هشدار داد و افزود: در جاده های منتهی به مناطق مرتفع به سمت استان مرکزی با توجه به احتمال بارش برف رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

حیدری هم چنین از مردم خواست با توجه به وقوع بارش های بهاری طی روزهای آتی در قم، از اقامت در مسیل های فصلی که ممکن است خشک باشد خودداری کنند؛ چراکه آب باران با سرعت زیاد به یکباره وارد این مسیل ها خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار