دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم از افزایش دو برابری ظرفیت اسکان در قم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت :در حال حاضر هر شب ۵۰ هزار نفر در قم امکان اسکان دارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 21 March 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائرین استان قم از روزهای قبل از نیمه شعبان فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف پزشکی، امدادی، فرهنگی، اسکان و ترافیک تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم ابراز داشت: استقبال از زائران و مسافران در شب تحویل سال و همچنین روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ در بحث اسکان از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد تسهیلات زائران است.

مقیمی با بیان اینکه ظرفیت اسکان استان قم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر شب امکان اقامت ۵۰ هزار نفر در استان قم وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه تحویل سال با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد افزود: برنامه‌ها در این اماکن مقدس از ساعت ۲۲ شامگاه ۲۹ اسفند تا زمان تحویل سال ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار قم افزود: ۷ بوستان برای استراحتگاه زائران با ظرفیت ۵۲۰۰ نفر و همچنین طراحی سفره‌های هفت سین در ۱۰ نقطه مختلف شهر قم و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اجرای سرود، نمایش و تئاترهای خیابانی از جمله اقداماتی است که از سوی شهرداری قم صورت می‌گیرد.

مقیمی عنوان داشت: بازارچه موقت صنایع دستی در چهار نقطه شهر قم راه اندازی شده و موضوعات مربوط به صدور مجوز و به‌روز رسانی مجوز واحدهای اقامتی و نظارت به این مراکز از سوی داره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قم دنبال می‌شود.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان قم در حدود سه هزار کلاس درس را برای اسکان زائران آماده کرده که در مجموع ۱۵ هزار نفر در این مراکز اسکان پیدا می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم ادامه داد: قرارگاه امنیت غذایی در استان قم تشکیل شده است و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله تأمین ۳۰۰ تن میوه شب عید در دستور کار این قرارگاه قرار گرفته است.

مقیمی عنوان داشت :۱۲ پایگاه امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر قم دایر شده و نظارت‌های بهداشتی از جمله اقدامات مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار