کد خبر: ۱۰۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 21 March 2023

استاندار مازندران گفت: این استان آماده تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مهار تورم و رشد تولید در راستای رفع محرومیت ها و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی در کشور است.

سیدمحمود حسینی‌پور بامداد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک عید باستانی نوروز افزود: مازندران بعد از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با تلاش تولیدکنندگان به رشد اقتصادی بیش از سه درصد رسید و در حوزه گردشگری قدم های موثری برداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در ایجاد اشتغال مازندران به رشد ۱۱۲ درصد رسید و برای سال گذشته استان حدود ۵۷ هزار شغل در نظر گرفته شده بود اما با برنامه ریزی اصولی برای بیش از ۶۳ هزار نفر اشتغالزایی شد.
حسینی پور اضافه کرد: بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان به چرخه تولید برگشت و سرمایه گذاری های خوبی در استان در سال گذشته انجام شد.
استاندار مازندران با بیان این که، این استان در حوزه بهره‌وری در کشور پیش رو است، تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران اسلامی صادرات مرکبات مازندران به کشور چین انجام شد و همچنین برنج استان هم در سال گذشته به کشورهای عربی صادر شد.
وی گفت: مهار تورم جزو برنامه های دولت در مازندران است و در سال گذشته تورم استان از ۵۸ به ۴۳ درصد کاهش یافت و این دیار برای سال جاری هم آماده تداوم کاهش تورم و رشد تولید است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار