سرپرست شهرداری ایلام گفت: نرم افزار (ایلام من) در آستانه عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران نوروزی راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 20 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظفری روز یکشنبه اظهار داشت: در این نرم افزار برای مسافران و گردشگران اماکن اقامتی، سیاحتی و آثار تاریخی شهر ایلام بارگزاری شده و نیز به منظور رفاه حال شهرواندان ایلام تمام خدمات مربوط به شهرداری نظیر پرداخت عوارض، مراحل صدور سند و پروانه کار از طریق این سامانه خدمات رسانه انجام پذیر است.

وی به تشریح برنامه های نوروزی شهرداری ایلام پرداخت و افزود: ۱۰ ست هفت سین با نمادهای سنتی و بومی اقوام ایرانی در ۱۰ نقطه شهر ایلام شامل مبادی ورودی و خروجی و میادین اصلی محل تردد مسافران و کاروان های راهیان نور نصب شده است.

سرپرست شهرداری ایلام با بیان اینکه آب نماهای میادین اصلی و پرتردد شهر با پخش موسیقی های شاد فعال شده اند، ادامه داد: همچنین یک ست متناسب با ماه مبارک رمضان نیز از سوم عید نوروز در پیاده راه آیت الله طالقانی نصب خواهد شد.

مظفری ادامه داد: کاشت ۴۰ هزار بوته گل و پنج هزار نهال در بوستان ها، بلوارها و میادین اصلی، رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر عمومی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی برای مسافران غیر بومی، لکه گیری و آسفالت خیابان ها از جمله فعالیت های شهرداری ایلام در استانه سال نو است.

وی به اجرای برنامه رزمایش خانه تکانی در محلات با همکاری شهرداری و مردم با بکارگیری ۵۰ دستگاه ادوات شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: در این رزمایش برخی محلات شهر ایلام شست و شو و حریم مبادی ورودی و خروجی شهر نیز پاکسازی و نظافت شده اند.

سرپرست شهرداری ایلام یادآور شد: باتوجه به ممنوعیت فعالیت شرکت های حفاری در ایلام از تاریخ ۱۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی، محل حفاری های انجام گرفته ترمیم و لکه گیری شده است.

مظفری از فعالیت ۲ کاروان شادی با حضور هنرمندان ایلامی به مدت پنج روز در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و توضیح داد: در این برنامه هنرمندان با استقرار بر روی ۲ دستگاه تریلی سیار با حضور در محلات و مناطق مختلف شهر به اجرای برنامه های شادی چون نمایش و موسیقی محلی می پردازند.

وی اضافه کرد: هنرمندانی با پوشش سنتی عمو نوروز و حاجی فیروز با استقرار در هسته مرکزی شهر برای مردم برنامه های سنتی متناسب با عید نوروز اجرا می کنند.

به گفته سرپرست شهرداری ایلام با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح ۲۰ عدد تخم مرغ غول پیکر در ابعاد بزرگ در پیاده راه آیت الله طالقانی جانمایی شده که برنامه رنگ آمیزی خانوادگی این تخم مرغ ها با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده ها به مدت پنج روز انجام می گیرد.

مظفری از نصب ۴۰ مورد بنر خوش آمدگویی به مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور خبر داد و افزود: پرچم و ریسه های رنگی در نقاط مختلف و معابر عمومی نصب شده است.

وی اظهار داشت: در بوستان های کوثر و چغاسبز اردوگاه های اقامتی با همکاری جمعیت هلال احمر راه اندازی و نمازخانه های مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام نیز تجهیز شده است.

سرپرست شهرداری ایلام به شیفت بندی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ایلام هم اشاره کرد و ادامه داد: تعطیلات نوروزی تاکسی داران و اتوبوس های درون شهری برای ارائه خدمات به مردم شیفت بندی شده اند.

مظفری یادآور شد: با هدف مدیریت تامین و توزیع میوه شب عید مردم، ۱۰ بازارچه با هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای عرضه میوه عید با نرخ مصوب دولتی دایر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار