مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۴ بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ 18 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران افزود:طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه در ۶۴ بقعه متبرکه استان مرکزی اجرا می‌شود.
وی اجرای مراسم غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا را در آخرین پنجشنبه سال ، برپایی خیمه های معرفت با بهره مندی از مبلغین بومی و اعزامی و فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات مشترک در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی معرفی کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اعلام برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در جوار بقاع متبرکه استان اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت ، برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی برگزاری مراسم سخنرانی ، بیان احکام و … ، برگزاری مراسم ادعیه ، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغین و روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی روزانه از دیگر برنامه‌های این طرح است.
حجت الاسلام واحدی ، نظافت ، آراستگی و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه ، اسکان زائرین ، پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه با چای ، شیرینی و شکلات و … ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه‌های سلامت مستقر در بقاع متبرکه را از برنامه‌های دیگر این اداره کل در ایام نوروز عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اقامه نماز جماعت دائمی و مناسبتی در ۴۲ بقعه ، سخنرانی ، برگزاری مراسم ادعیه ، استفاده از ظرفیت ۵۰ مبلغ بومی و اعزامی در بقاع متبرکه مجری طرح ، برگزاری مسابقه با هدف معرفی بقاع متبرکه ، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای مراسمات فرهنگی در روز ۱۳ فروردین ماه همزمان با روز طبیعت در ایام نوروز پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح «آرامش بهاری» در نوروز ۱۴۰۲ در ۶۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود ، گفت: این طرح در سه سطح در ایام نوروز و لحظه تحویل سال نو اجرا و تلاش می شود در این اماکن مقدس به مسافران نوروزی خدمت رسانی شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: با در پیش بودن ماه ضیافت الهی این طرح از سوم فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی برگزاری مراسم مناجات خوانی ،قرائت دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی ، اجرای مراسم جزء خوانی و محافل اُنس با حضور قاریان بین المللی کشوری و استانی در بقاع شاخص ، برپایی کرسی تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم ، برپایی خیمه های معرفت اعم از غرفه کودک ، چند رسانه ای و تربیت فرزند را از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی از ظرفیت بقاع متبرکه برای استقرار هیئت‌های شاخص استان استفاده حداکثری شده است ، گفت: ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه ، فعال سازی خیمه‌های معرفت ، فعال کردن غرفه‌های: پاسخگویی به سوالات شرعی ، تربیت فرزند ، گفتمان‌های دینی ، تصحیح قرائت نماز ، کودک و نوجوان ، مشاوره، برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از برنامه‌های تعریف شده در این ایام است.
وی با بیان اینکه ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با دهم رمضان المبارک اجرا می‌شود ، گفت: برگزاری جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ، برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام واحدی تصریح کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنان علی (ع)و پیش بینی فضای مناسب جهت حضور زائرین و مجاورین ، برگزاری مراسم روز قدس ، آماده سازی بقاع متبرکه برپا کننده نماز عید فطر، نصب قنوت به صورت بنر ، تدارک صندوق های دریافت کفاره و فطریه با هماهنگی نهادهای مربوطه، برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار