تابناک هرمزگان- دادستان مرکز استان هرمزگان از تشکیل ۳۷ گشت نظارت بر بازار با مشارکت تعزیرات، صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج با هماهنگی و نظارت معاونت حقوق عامه دادستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 17 March 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// علیرضا احمدی‌منش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از قاطعیت دستگاه قضایی این استان در برخورد با گران‌فروشان و محتکران خبر داد و اظهار داشت: در راستای نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، 37 گشت نظارت بر بازار با مشارکت تعزیرات، صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج با هماهنگی و نظارت معاونت حقوق عامه دادستانی تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم نظارت دستگاه قضایی بر بازار و کنترل قیمت‌ها و همچنین در راستای اجرای طرح از فجر تا فطر مقرر شده است، گشت‌های مشترک نظارتی شامل تعزیرات حکومتی، نیروی مقاومت بسیج، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و بازرسین صمت تحت نظارت معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان به صورت مستمر وضعیت بازار را رصد و کنترل کنند تا از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای مضاعف بر مردم جلوگیری شود.

احمدی‌منش در ادامه افزود: مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد قاطع و بدون اغماض با گران‌فروشان و محتکران مصمم است و اجازه هیچ نوع سوءاستفاده‌ای را در این خصوص نخواهد داد.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت‌رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بُعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت‌طلبانی که به گران‌فروشی و احتکار مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

انتهای پیام//

برچسب ها: نظارت بر بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار