معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از پیش بینی تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در این استان خبر داد و گفت: تمامی مدارس، مساجد و سالن های ورزشی قم برای خدمت رسانی به مسافران آماده هستند.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 18 March 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار داشت: امسال با نزدیک بودن زمان جشن نیمه شعبان و آغاز فرآیند سفرهای نوروزی، اقدامات در شکل‌گیری خدمات و فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین نوروز از بهمن‌ماه آغازشده است.

وی با اعلام آمادگی کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین در میزبانی از مسافران نوروزی، راهنمایی مسافرین را پیش از ورود به استان از نکات مهم برشمرد و گفت: با تلاش اداره کل روابط عمومی استانداری، سامانه «qomzaer.ir» در ورودی‌های استان، راهنمای جامعی برای مسافران نوروزی خواهد بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از راه‌اندازی المان‌های جدید شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال فعالیت‌های چشمگیری از سوی مدیریت شهری برای پیراستگی شهری و نظم و انضباط در شهر صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی المان‌های جدید شهری متناسب با نوروز، ایجاد المان‌های نوری و آمادگی خیابان‌های شهر قم برای زائرین بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد اسکان ارزان‌قیمت برای زائران عنوان کرد: با توجه به تجربه خوب نیمه شعبان در حوزه اسکان، انسجام و آمادگی خوبی در کمیته اسکان استان با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش آغاز شد که طی آن تمامی مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان زائرین در شهر قم آماده خدمت‌رسانی هستند.

مقیمی عنوان کرد: ۳ ستاد اسکان در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و فرمانداری استان به‌عنوان محور فعالیت‌ها به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه فعالیت مجموعه‌های نظارتی در ایام نوروز نیز ادامه‌دار است گفت: مجموعه نظارتی خوبی شامل دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر فعالیت‌های بهداشتی فروشگاه‌های بین‌راهی، تیم بازرسی اصناف، تعزیرات، اداره کل صمت و جهاد کشاورزی برای نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار و همچنین نظارت بر فروشندگان در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد و با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم اضافه کرد: همچنین پشتیبانی و خدمات امدادی و پزشکی شامل هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و مرکز بهداشت به‌صورت کامل برنامه‌ریزی‌شده و با مدیریت ستاد بحران استانداری قم، تقسیم‌کار بسیار مطلوبی برای پذیرایی و استقبال از زائرین شکل‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اطلاع‌رسانی به زائران از طریق تابلوهای شهری، بنرهای راهنمای مسیر، ستادهای اطلاع‌رسانی مشترک شهرداری و اداره کل میراث و همچنین سامانه برخط قم زائر(qomzaer.ir) شکل‌گرفته است.

مقیمی از برگزاری جشن‌های ویژه مردمی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: امسال، بوستان‌های قم پس از افطار میزبان خانواده‌ها خواهند بود که ازجمله برنامه‌ها برپایی جشن‌های مردمی، آیین های مذهبی در بوستان‌هاست.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم با توجه به تلاقی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم را برای حضور متناسب با آداب تشرف به شهر مقدس قم، و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان داشته باشند و رعایت حجاب و عفاف متناسب با شأن و جایگاه بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) را رعایت کنند.

آمادگی اسکان گروهی رایگان مسافرین نوروزی در قم

دبیر ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان قم نیز در این جلسه، ضمن اعلام آمادگی کمیته اسکان این ستاد جهت اسکان گروهی رایگان مسافرین نوروزی گفت: جهت رفاه حال زائرین و مجاورین بارگاه کریمه اهل‌بیت (ع)، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر در سطح استان نصب‌شده و آماده خدمات‌رسانی هستند.

حمیدرضا جعفری اظهار داشت: باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده از حضور جمعیت زیاد مسافرین در شهر مقدس قم، سه مکان ازجمله حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد جمکران و فرمانداری قم به‌عنوان راهنمای زائرین و هماهنگی جهت اسکان مسافرین در اماکن گردشگری، مدارس، حسینیه‌ها و مساجد فراهم‌شده است.

وی با بیان اینکه مسافرینی که تمایل به اسکان گروهی و یا اسکان رایگان داشته باشند، کمیته اسکان آماده پذیرایی از زائرین بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرک است، افزود: همچنین هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها آماده پذیرایی از مسافرین با تمام ظرفیت خود هستند.

وی تصریح کرد: ستادهای نواحی آموزش و پرورش استان قم از روز پنج‌شنبه هفته گذشته اقدام های پذیرش را آغاز کرده و پذیرایی از فرهنگیان و مسافرین را در مدارس انجام می‌دهند و آماده خدمت‌رسانی تا پایان تعطیلات نوروزی هستند.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم در پایان عنوان کرد: علاوه بر سه ستاد حرم، جمکران و فرمانداری، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر نیز توسط شهرداری قم در بلوار شهید سلیمانی، ورودی عوارضی‌های قم، میدان آستانه و مسجد مقدس جمکران نصب‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار