مقبره پروین اعتصامی واقع در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در سال 1401 با بیش از 100 ساعت فعالیت میزبان بیش از 380 نفر از هنرمندان و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی بوده است و آخرین محفل شعر سال 1401 با عنوان شعر گوهرشاد با حضور بانوان شاعر همزمان با سالروز بزرگداشت این بانوی شاعر برگزار شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 18 March 2023

به گزارش تابناک قم، پروین اعتصامی در جایگاه بانویی شاعره که اشعار زیادی با موضوع ظلم ستیزی و مبارزه با استبداد سروده و از این جهت نامش با انقلاب اسلامی نیز گره خورده است، او از شعرای ناموری است که در حرم مطهر بانوی کرامت مدفون است و مقبره وی محلی برای حضور علاقه مندان به شعر و ادب پارسی است.

از آنجایی که روز ۲۵ اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی است مروری بر فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در مقبره این بانوی شاعره که زیر نظر واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر فعالیت دارد می‌اندازیم.

مقبره پروین اعتصامی واقع در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت در سال گذشته در ۱۰۰ ساعت فعالیت میزبان محافل شعر مختلف و حضور هنرمندان زیادی بوده است که در مجموع ۳۸۰ نفر در این برنامه ها شرکت داشته اند.

از جمله فعالیت های فرهنگی مقبره پروین اعتصامی می توان به برگزاری ۸ محفل شعر ویژه بانوان و دو کارگاه نویسندگی ویژه بانوان اشاره کرد.

همچنین برپایی میز خوشنویسی در ۱۳ روز ایام نوروز ۱۴۰۱ با اهدای آثار خوشنویسی به بیش از ۲ هزار ۶۰۰ نفر و برپایی ۴ محفل شعر ویژه آقایان در مقبره پروین اعتصامی از جمله فعالیت های این مقبره در سال ۱۴۰۱ بوده است.

آخرین برنامه این مقبره، محفل شعر گوهرشاد ویژه بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد پروین اعتصامی در پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۴٠۱ برگزار شده است.

بانوان شاعر ملیحه سازگار، ریحانه ابوترابی، ثریا ستوده بحرینی، فاطمه معصومه شریف، فائزه امجدیان، مهتا صانعی، عاطفه خرمی، فرزانه قربانی، آمنه رضایی، خانم عفری، محدثه نبی حسینی، نرگس سادات موسوی، فاطمه شفقت، نجمه سعدی
در این محفل به شعر خوانی پرداختند.

همچنین عاطفه جوشقانیان علاوه بر شعر خوانی ناگفته هایی از زندگی پروین را مطرح کردند که برای مخاطبان جالب بود و فائزه امجدیان شعر (لطف حق) مرحومه پروین اعتصامی را قرائت کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار