استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: نیازمند ایجاد زنجیره ارزش افزوده در بخش صنعت ومعدن کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 18 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست بررسی و پیگیری مشکلات حوزه صنعت و معدن استان که با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، اظهار کرد: از ایده‌ها و پیشنهادات و انتقادات صاحبان صنایع و معادن در استان استقبال می‌کنیم و چکش کاری مسائل موجود برای انجام مقدمات اجرایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: یکی از ارکان تغییر وضعیت استان کرمانشاه به سمت رشد و تعالی بیشتر عرصه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی است که از ضروریات شرایط کنونی به شمار می‌آید.

استاندار کرمانشاه با اعلام آمادگی برای حمایت عملیاتی از صنعتگران و معدن کاران استان از آنان خواست که با نهایت انگیزه و تلاش برای رشد بیشتر صنعت استان به سمت گشایش موانع و بن بست‌ها و زنجیره سازی صنایع گام بردارند.

صحرایی تصریح کرد: استان کرمانشاه سختی‌های طاقت فرسایی را در دهه‌های اخیر پشت سر گذاشته اما کارآفرینان و صاحبان صنایع اجازه نداده‌اند چراغ صنعت خاموش شود و بخشی از صنایع استان دارای نشان و پیشرو هستند که قابلیت ارتقا و رشد بیش از پیش را دارند.

وی ادامه داد: فصل مشترک نیازهای صنعتگران استان حمایت‌های مالی و بانکی است و در این زمینه وعده‌ها و توافق‌هایی صورت گرفته اما در فضای کسب و کار و صنعت باید از نقطه اول تا آخر پیگیری‌ها با سماجت و مستمر انجام شود و تمرکز بر راهگشایی باشد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در بحث جذب اعتبارات برای استان تا زمان تخصیص، نیاز به پیگیری‌های مصرّانه است و قرارگاه ملی اشتغال استان کرمانشاه و کارگروه کارگشایی بانکی فعالیت‌های خود را در جهت رفع موانع آغاز کرده‌اند و از زمان برگزاری جلسات آنها به طرز محسوسی در گشایش‌های بانکی و تغییر مثبت ایجاد شده است.

صحرایی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرارگاه ملی اشتغال و همچنین نشست شورای هماهنگی بانکی در تهران دو مجموعه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار شکل گرفته اما تا پیش از این از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در قرارگاه ملی اشتغال کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده که نامطلوب است و تمام تلاش ما تسریع ویژه در جذب این اعتبارات برای اشتغال کرمانشاه است.

صحرایی تاکید کرد: رفع عقب ماندگی‌های استان کرمانشاه نیاز به کار جهادی دارد و بنده نیز تمام توانم را در همراهی با بخش صنعت استان خواهم گذاشت و نهایت تلاشم را به کار خواهم گرفت تا راهیابی و راهگشایی امور با تعامل و هدفمندی ادامه پیدا کند.

️وی با اشاره به پیشبرد امور استان به صورت گام به گام و محسوس، تصریح کرد: در کرمانشاه نیاز به ایجاد زنجیره ارزش افزوده داریم و زنجیره سازی از مواد اولیه تا تولید محصول نهایی در بخش صنعت و ساختمان سازی نیاز است و در برخی بخش‌ها زیرساخت‌های فعالیت‌ها هموارتر شده و در بخش‌های بانکی هم برای تسهیل امور در حال پیگیری بیشتر هستیم.

️صحرایی بر ایجاد تبادل و صادرات و واردات متناسب با فعالیت‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: پیگیر برقراری ارتباطات گسترده‌تر با کشور عراق هستیم تا زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد بازارهای خوب و مطمئن در بخش صنایع و معادن و اقتصاد استان فراهم شود.

️وی ادامه داد: ایجاد ارتباطات کاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و انجام امور فرهنگی و اجتماعی مشترک با کشور عراق را پیگیر هستیم و در فراهم آوردن زیرساخت‌های ارتباطی همچون فرودگاه و راه آهن گام‌های مؤثری برداشته‌ایم تا دسترسی برای صادرات تولیدات استان تسهیل شود.

️صحرایی بر ضرورت رفع موانع و مشکلات گمرکی در حوزه صنعت و معدن تاکید کرد و گفت: گلوگاه‌های اثرگذار در حوزه صنعت و معدن استان باید معین شود و روندهای گمرکی و مشکلات این حوزه مرور و برای حل آن اقدامات جدی صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار