امام جمعه شیراز اشاره ای هم به تحولات سیاسی در جهان، بخصوص غرب آسیا و اروپا داشت و گفت: بعد از فروپاشی شوروی سابق آمریکا خود را کدخدای جهان می‌دانست و فکر میکرد هرچه او بگوید بقیه باید اجرا کنند وطی سال‌های قبل در منطقه ما به دنبال این بود که نفوذ اسراییل در منطقه به ویژه کشور‌های عربی را بیشتر کند، ولی دیدید که روابط عربستان و ایران با همکاری کشور چین که از قدرت‌های اقتصادی جهان است حسنه شد و آن‌ها به دنبال راه اندازی سفارت خود در ایران هستند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 18 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان تاکید کردند که مومنین در ایام عید و ماه میهمانی خدا به فکر افراد نیازمند باشند و هرکس هرچه در توان دارد به نیازمندان جامعه کمک کنند.
آیت الله دژکام اشاره‌ای هم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرد و گفت، رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر تذکر رسانی تاکید داشته اند پس لازم هست آمرین به معروف و ناهیان از منکر توجه شود و نیروی انتظامی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در صورتی که مورد بی احترامی یا حمله قرار گیرد حمایت کنند.
وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا به دنبال گسترش فساد و فحشا در جامعه است و وظیفه دینی و قانونی است که همه مردم در بحث تذکر رسانی با رعایت همه جوانب شرعی و قانونی عمل کنند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در ماه مبارک رمضان قرارگاهی راه اندازی شده که نسبت به کسانی که اخلاق و شرع را رعایت نکنند تذکرات لازم داده شود.
آیت الله دژکام اشاره‌ای هم به تحولات سیاسی در جهان، بخصوص غرب آسیا و اروپا داشت و گفت: بعد از فروپاشی شوروی سابق آمریکا خود را کدخدای جهان می‌دانست و فکر میکرد هرچه او بگوید بقیه باید اجرا کنند وطی سال‌های قبل در منطقه ما به دنبال این بود که نفوذ اسراییل در منطقه به ویژه کشور‌های عربی را بیشتر کند، ولی دیدید که روابط عربستان و ایران با همکاری کشور چین که از قدرت‌های اقتصادی جهان است حسنه شد و آن‌ها به دنبال راه اندازی سفارت خود در ایران هستند.
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: با ایجاد رابطه حسنه ایران و عربستان و همچنین سفر اخیر آقای شمخانی به امارات که قطعا شاهد توافقات خوبی هم خواهیم بود
آیت الله دژکام همچنین آغاز سال ۱۴۰۲ و ماه میهمانی خدارا پیشاپیش به مردم استان فارس تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار