کد خبر: ۱۰۹۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱ 17 March 2023

استان همدان یکی از استان‌های مهم از نظر جذب توریست و گردشگر در سطح کشور می‌باشد. این استان سالانه بخش عمده‌ای از توریستهای داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. این استان تاریخی دارای جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی متعددی می‌باشد که بسیاری از آن‌ها داخل روستا‌های استان قرار دارند. به طور کلی استان همدان دارای روستا‌های توریستی بسیار زیاد و قابل توجهی می‌باشد. ما در این مقاله به دنبال پاسخ سوال روستای انجلاس همدان کجاست؟ هستیم و شما را با نکات و ویژگی‌های این روستای بی نظیر آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم اگر استان همدان و روستا‌های تاریخی آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روستای انجلاس همدان دارای بافت و معماری بسیار خاص و قابل توجهی می‌باشد. به طوری که اغلب توریستها و گردشگران داخلی و خارجی به دلیل معماری خاص و منحصر به فرد این روستا به آن سفر می‌کنند. روستای انجلاس همدان با لقب بهشت نیکان شناخته شده و معماری بی نظیری دارد. درون این روستای تاریخی شما می‌توانید یک معماری پلکانی را مشاهده فرمایید. همچنین روستای انجلاس جزو معدود روستا‌هایی می‌باشد که همچنان توانسته است بافت تاریخی و سنتی خود را حفظ نماید. در حال حاضر اغلب خانه‌های موجود در روستا دارای معماری سنتی می‌باشند. این ویژگی سبب شده است که انجلاس به یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی تبدیل شود که قصد دارند از فضای مدرن شهر‌ها فاصله گرفته و یک فضای قدیمی و حال و هوای آن را تجربه نمایند. در ادامه شما را با آداب و رسوم مردم روستای انجلاس و سایر ویژگی‌های آن، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با مردم روستای انجلاس:

همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد، انجلاس جزو معدود روستا‌هایی می‌باشد که همچنان بخش عمده و قابل توجهی از بافت سنتی و کهن خود را حفظ کرده است. به عبارت بهتر انجلاس جزو معدود روستا‌هایی می‌باشد که درون آن شما می‌توانید طبیعت بکر و بافت سنتی دست نخورده را در کنار یکدیگر مشاهده فرمایید.

لازم به ذکر است که این روستا دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی می‌باشد. به طوری که از انجلاس به عنوان اولین روستا‌های بخش مرکزی استان همدان یاد می‌شود. مردمان روستای انجلاس همچنان آداب رسوم سنتی خود را حفظ کرده و با زبان محلی سخن می‌گویند. افراد بومی روستای انجلاس به خون گرمی و مهمان نواز بودن مشهور می‌باشد. به طوریکه هنگام سفر به این مکان بی نظیر شما احساس غریبگی نخواهید کرد. لازم به ذکر است که اغلب مردمان روستا به شغل کشاورزی و باغداری مشغول می‌باشند. زیرا این روستا دارای زمین و آب کافی بوده و برای مشاغل فوق بسیار مناسب می‌باشد.

روستای انجلاس همدان کجاست؟

تکه‌ای از بهشت، می‌تواند پاسخی مناسب برای سوال روستای انجلاس همدان کجاست؟ باشد. این روستای تاریخی دارای طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فردی می‌باشد. به طوری که این روستا در لیست برترین روستا‌های استان همدان از نظر جاذبه‌های طبیعی قرار می‌گیرد. درون این روستا شما می‌توانید باغات متعدد و سرسبز، جویبار‌ها و چشمه‌ها جاری و ... را به طور همزمان و در کنار یکدیگر مشاهده فرمایید.

در سال‌های اخیر به توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا در تمام بخش‌های کشور، آب و هوای انجلاس نیز دچار تغییراتی شده است. اما با این حال این منطقه همچنان آب و هوای کوهستانی و معتدلی داشته و برای سفر‌های بهاره و تابستانه بسیار مناسب و ایده آل می‌باشد. به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال مکانی هستید که به طور همزمان طبیعت بکر و تاریخچه‌ای غنی داشته باشد، به روستای انجلاس سفر نمایید.

روستای انجلاس کجاست؟

روستای انجلاس کجاست

 برگرفته از مقاله: شهرخبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار