استاندار مرکزی گفت: شهرداری اراک در استان شرایط ویژه و منحصر به فرد دارد بنابراین باید پیشران توسعه و تحولات شهری باشد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 16 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه به مناسبت روز شهرداری‌ها در دیدار با شهردار اراک و کارکنان این مجموعه افزود:شهرداری‌ها در خط مقدم جلب اعتماد مردم قرار دارند.
وی بابیان اینکه شهرداری‌ اراک باید در سال جدید روزهای جهادی ایجاد کند یادآورشد: شهرداری باید در روزهای جهادی بخش زیادی از توان را برای انجام کارهای ویژه اختصاص دهد تا همه قول‌ها محقق شود.
وی بیان کرد: شهرداری اقدامات زیادی انجام داده که برخی از آنها باید شتاب بیشتری پیدا کند.
استاندار مرکزی ادامه داد: برخی پروژه‌ها مانند طرح ۲۴ متری به تازگی در اراک شروع شده و باید شتاب بیشتری پیدا کند و یک کارگروه ویژه در این خصوص شکل گیرد که تمرکز تنها بر اجرای این طرح باشد.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در حال پایان است و تا ساعاتی دیگر، فرصت تلاش و خدمت به پایان می‌رسد و فضایی دیگر آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: خوش به حال افرادیکه از این فرصت برای معامله خوب با خدا و خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی جامعه، تلاش کردند.
استاندار مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در نخستین دیدار با هیات دولت، مهمترین سرمایه دولت را اعتماد و امید مردم عنوان کردند و فرمودند، این اعتماد و امید آسیب دیده و باید ترمیم شود.
مخلص‌الائمه بیان کرد: در نشستی که اوایل سال ۱۴۰۱، رئیس جمهور و استانداران با رهبر معظم انقلاب داشتند و گزارشی ارایه شد، بزرگترین پروژه دولت، ترمیم اعتماد و امید در مردم اعلام شد.
وی گفت: دستگاه‌هایی که بیشترین سطح مواجهه با مردم را دارند و دستگاه‌هایی که با همه مردم ارتباط دارند و شاید نگین آن شهرداری‌ها باشد، باید این نقش را به طور جدی ایفا کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: در روزهایی که از سال باقی مانده، همه باید تلاش کنند تا مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند به نحو شایسته انجام دهند و بدانند فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.
مخلص‌الائمه گفت: مردم نیازمند توجه به خواسته‌ها هستند و باید تلاش شود تا رضایتمندی در جامعه افزایش یابد.
وی، یکی از عواملی که باعث ضربه‌زدن به اعتماد مردم شده، را فاصله بین وعده و عمل عنوان کرد و افزود: آنچه مردم توقع دارند و به آنها وعده شده، اگر عملیاتی نشود، موجب آسیب جدی به اعتماد عمومی می‌شود.
استاندار مرکزی افزود:بین اعتماد و امید تفاوت وجود دارد، باید هر۲، مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار مرکزی گفت: اقدامات موثری در شهرداری اراک انجام شده و باید فعالیت‌های صورت گرفته اطلاع‌رسانی شود.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: کارهای انجام نشده در بخش‌های مختلف زیاد است و راه نرفته بسیار وجود دارد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، ۱۰ سال عقب افتادگی در حوزه اقتصادی وجود دارد که البته تاثیر آن بر سایر حوزه‌ها نیز مشهود است.
استاندار مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هم فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها را بیان فرمودند و اظهار داشتند که این فاصله وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و می‌دهد و این فاصله طی شدنی است، همانطور که بارها به دست جوانان و اندیشمندان این مرز و بوم طی شده است.
مخلص‌الائمه افزود:در مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی آمادگی همکاری با شهرداری‌ها بارها اعلام شده و در عمل هم ثابت شده که در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هستیم، تا در انجام کارها موفق‌تر عمل کنند.
وی از اقدامات شهرداری اراک در منطقه گردشگری گردو تقدیر کرد و گفت: جذب پروژه گردشگری باید با جدیت دنبال شود زیرا جای این مهم هنوز در استان خالی است.
استاندار مرکزی ادامه داد: در موضوع رفع موانع تولید باید همه کمک‌ها به کار گرفته شود و استان مرکزی در آخرین گزارشات و ارزیابی‌های رسمی، رتبه دوم را در این امر مهم دارد.
مخلص‌الائمه تصریح کرد: برخی از موضوعات باید به گفتمان تبدیل شود، اگر گفتمان خدمت، گفتمان دولت و نظام است، باید همه در این مسیر حرکت کنند و آن را تقویت کنند.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: گفتمان انجام شدنی نیست، بلکه باید ایجاد شود و برخلاف گفت و گو است.
وی گفت: گفتمان مسئله محور و نتیجه‌گرا در استان مرکزی، گفتمان اصلی نظام اداری است.
وی تاکید کرد: تلاش شود قول‌هایی که داده می شود عملیاتی شود، اگر توان آن نیست، قولی به مردم داده نشود زیرا اعتماد مردم در گرو عمل به وعده‌هاست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار