آیین رونمایی از کتاب رباب دو نقطه دارد خاطرات مادر و همسر شهیدان معظمی در شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 16 March 2023

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز در  مراسم رونمایی از کتاب "رباب دو نقطه دارد" با بیان این‌که بسیاری از وقایع و اتفاقات یا فرهنگ‌های صحیح باید به نسل های بعد منتقل می‌شود، اظهار کرد:‌ جهاد تبیین یا روایت صحیح از وقایع باعث می‌شود بعد از دفاع مقدس یا دفاع از حرم، علی رغم رنجها و سختی هایی که در پی داشت، مدافعان امنیت همچنان به سمت مبارزه با دشمن داوطلب شوند.

وی ضمن تشکر از زحمات نویسنده این کتاب با بیان اینکه گاهی با مکتوب کردن خاطرات توسط یک هنرمند باعث آگاهی ما از وقایع می شود افزود: انشاالله جوانانی که نتوانستند دفاع مقدس و دفاع از حرم را درک کنند با مطالعه این کتاب رهرو راه شهدا باشند.

 منصور زارع‌زاده مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار داریم هرسال بیشترین تعداد عنوان کتاب در استان منتشر کنیم به طوری که ۶۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف شهدا، قصه و رمان، تاریخ شفاهی، اسناد و مدارک تهیه و تدوین شده و در اختیار گروه های مختلف سنی کودک و نوجوان قرار گرفته است.

 وی خواستار نامگذاری خیابان یا میدانی با نام شهیدان معظمی در شهرستان مهریز شد و افزود: مسئولین شهرستان این کتاب ۱۱۲ صفحه ای خاطرات ارزشمند مادر شهیدان معظمی که یادآور خاطرات فرزند و همسر شهیدشان است را در اختیار مردم شهرستان قرار دهند.

مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان و خانواده های شهدا خاطراتشان را به زبان خودشان بیان کنند تا از نظر تحریف دور بماند تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۷ هزار ساعت مصاحبه از رزمندگان جمع آوری کردیم که قرار است کتابهای آن تولید شود.
 
زارع‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های شهدا و رزمندگان را قبل از مکتوب کردن خاطراتشان از دست دادیم اضافه کرد: خانواده هایی که تاکنون خاطراتشان مکتوب نشده و یا رزمندگان شهرستان خاطراتشان را در قالب یک کتاب یا چند کتاب جمع آوری کنید.
 
وی خاطرنشان کرد: نسل امروز باید بداند دفاع مقدس تنها جنگی بود که رزمندگان با دفاع جانانه نگذاشتند حتی یک وجب از خاک آن بدست دشمن بیفتد.
 
مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس گفت: پیش از این هم کتاب "ققنوسی از مهریز" زندگینامه مادر شهیدان زارع زاده و همچنین کتاب "چشمه ساری در کویر" زندگینامه خانم فاطمه معظمی دختر شهید معظمی منتشر شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار