مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام،
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان داشت : ۱۷ گروه گشت و پایش در تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی استقرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 16 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدی گفت : علاوه بر گروه های گشت و پایش محیط زیست، طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از توان و ظرفیت انجمن ها و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش استفاده می شود.

وی افزود :  همچنین با نیروهای گشت و پایش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مرزبانی و نیروی انتظامی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

محمدی ادامه داد : باتوجه به اینکه بیشتر وحوش در ایام حساس آبستنی قرار دارند، هرگونه استرس و ترس موجب به مخاطره افتادن جان مادر و جنین می شود که مردم باید برای حفظ سلامت وحوش از بروز هرگونه تنش و فضای استرس زا در میان جانواران وحشی خودداری کنند.

وی گفت :  سامانه ۱۵۴۰ در ایام تعطیلات نوروزی آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص مشاهده هرگونه تخلف، شکار و صید و تخریب زیستگاه ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود : گردشگران  از قطع یا شکستن شاخ و برگ درختان و آتش زدن طبیعت خودداری کنند چرا که حیات وحوش به طور مستقیم با درختان و مراتع وابسته است و هرگونه اسیب به درختان و طبیعت فضای تنش زایی را برای جانواران ساکن در طبیعت ایجاد می کند.

محمدی اظهار کرد :  امسال همچون سال های گذشته بین گردشگران نوروزی تراکت و بروشورهای با محتوای زیست محیطی و حفاظت از عرصه های طبیعی توزیع می شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار