معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم با اشاره به اجرای طرح کریمه اهلبیت(س) از مشحص شدن مسائل اولویت دار حوزه عفاف و حجاب در بخش اتاق اصناف خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 16 March 2023

به گزارش تابناک قم، سرگرد پاسدار مهدی علی بابایی در گفت وگویی بیان کرد: در آستانه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از هنجار شکنی و بی‌بندوباری در سطح استان قم، مسائل مهم و اولویت دار استان در حوزه اصناف از طریق دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان در بخش اتاق اصناف مشخص شدند.

وی اولویت‌های مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بخش اتاق اصناف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: افزایش تیم‌های بازرسی و نظارت مستمر بر وضعیت پوشش متصدیان صنفی، نوع ارائه محصولات و تبلیغات تجاری، تشکیل تیم‌های ویژه جهت نظارت بر صفحه‌های مجازی و کنترل شبکه‌های اجتماعی و پیج‌های تبلیغاتی صنوف خاص از جمله البسه زنانه، آتلیه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و غیره، ابلاغ به رؤسای اتحادیه‌ها جهت برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای صنوف زیرمجموعه و ابلاغ و بازخوانی مجدد قوانین و مقررات و رعایت شئونات اسلامی در فضای حقیقی و مجازی و ابلاغ به کلیه صنوف و اتحادیه‌های زیر مجموعه مبنی بر همکاری با آمران به معروف و ناهیان از منکر در این زمینه مورد توجه خواهد بود.

علی بابایی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و نماز جماعت در سطح مراکز تجاری، تهیه و چاپ پوستر‌های تبلیغی و ترویجی با موضوع عفاف و حجاب و نصب در کلیه واحد‌های صنفی، تهیه و چاپ بنر‌های اطلاع‌رسانی با موضوعات قوانین و مقررات صنفی و نصب در مراکز تجاری و صنوف پرتردد، نظارت دقیق بر وضعیت تولید پوشاک در سطح استان و جلوگیری از تولید پوشاک نامتعارف، تقویت نظارت بر وضعیت کافه‌ها و قهوه خانه‌ها و ابلاغ ویژه به صاحبان صنوف مبنی بر رعایت شئونات اسلامی در سطح استان و فراهم نمودن شرایط جهت عرضه چادر با قیمت مناسب طی طرح کریمه اهلبیت(س) ۲ انجام خواهد گرفت.

معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم بیان داشت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم اولین قرارگاه تخصصی با تمرکز بر وضعیت عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.

وی اظهار داشت: در قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی و با حضور دلسوزانه مسئولین استانی و گروه‌های دغدغه‌مند مردمی جلسات آسیب‌شناسی، ‌اندیشه ورزی و عملیاتی با قدرت در حال برنامه‌ریزی، برگزاری و اجرا می‌باشد و بحمدالله با همدلی مسئولین و دغدغه‌مندان روند روبه رشد و پیشرفتی را شاهد هستیم.

علی بابایی گفت: بدون شک با حضور دلسوزان و دغدغه‌مندان اعم از طلاب، بسیجیان، زنان، مردان و آحاد مردم در برنامه‌ها و فراخوان‌های قرارگاه ۱۹ دی، آینده روشنی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار