معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات تبصره ۱۶ را به مسیرهایی که منجر به مهارت آموزی و ایجاد اشتغال می‌شود هدایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴ 16 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در نشست شورای مهارت با اشاره به لزوم داشتن تخصص و تجربه در برخی مشاغل گفت: چندین طرح پتروشیمی در سطح استان در دست احداث است و سال آینده نیز پتروشیمی گچساران به بهره‌برداری می‌رسد لذا نیازمند نیروهای دارای مهارت و تخصص برای بکار گیری در پتروشیمی‌ها هستیم که این وظیفه مهم را اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بر عهده دارد.

وی در ادامه احداث گلخانه مدرن گیاهان دارویی را یکی از ضروریات استان دانست و گفت: احداث این گلخانه به عنوان مطالبه استان در دور دوم سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد که سال آینده خواهد بود مطرح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه ها پیشنهاد خود برای دور دوم سفر دولت به استان را به صورت مکتوب به حوزه اقتصادی ارائه دهند تا قبل از آنکه جلسات کارشناسی میان استان و تیم نهاد ریاست جمهوری برگزار شود پیشنهاد مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شورای مهارت در چند حوزه به صورت هدفمند کار کند و فعالیت محوری داشته باشد، گفت: اقدامات خوبی در زمینه پرورش کرم میلورم که برای آبزیان و دام مصرف دارد شده است و راهبر شغلی استان در زمینه پرورش کرم میلورم کار خود را با ۲۰۰ جعبه آغاز کرده که در حال حاضر به دو هزار جعبه رسیده است.

دکتر عسکری با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه پرورش کرم میلورم ورود پیدا کند، افزود: تامین تسهیلات گسترش کرم میلورم از منابع جزء یک تبصره ۱۶ اختصاص داده می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال بازده اقتصادی نیز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: پرورش حلزون از دیگر مواردی است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و بازدهی اقتصادی شود لذا متولیان در ابتدا آموزش لازم در زمینه پرورش حلزون را در دستور کار قرار دهند سپس به متقاضیانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند تسهیلات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بازده حلزون از کرم میلورم بیشتر است، گفت: اعتبارات تبصره ۱۶ را به مسیرهایی که منجر به مهارت آموزی و ایجاد اشتغال می‌شود هدایت خواهیم کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد اعتباراتی در اختیار آموزشگاه های فنی و حرفه ای قرار داده می شود تا نسبت به مهارت آموزی افراد اقدام کنند.

دکترعسکری همچنین از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خواست محور فعالیت های خود در سال آینده را مشخص کند.

در ادامه مدیرکل فنی و حرفه ای با بیان اینکه تفاهم نامه میان فنی و حرفه ای و وزارت نفت برای آموزش ۵۰۰ نفر منعقد شد، گفت: اعتبار در نظر گرفته برای این طرح افزون بر ۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۱ نفر در شهرستان بویراحمد آموزش داده شده‌اند.

سید نورالله هدایت بیان کرد: مقرر شد که کار آموزش این افراد طی دو سال انجام شود که در کمتر از این زمان نیروها آموزش های لازم را فرا می گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار