بهره‌برداری از مرحله دوم واحد صنعتی فروسیلیسیم خمین با حضور رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع وجمعی از مسئولین آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 15 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع دراین آیین گفت: طرح توسعه فروسیلیسیم خمین وجهه‌ای از کارآمدی نظام اسلامی است.
سردار مصطفی محمدنجار افزود: همکاری تمام مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی سبب ایجاد و توسعه این واحد صنعتی شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی مزین به نام امام خمینی(ره) است و نیروی انسانی ماهر و مبتکر در صنایع این استان فعالیت دارند.
سردار نجار گفت: این طرح در زمان کوتاه با هزینه کمتر و افزایش ظرفیت انجام شده که قابل تقدیر است.
رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع با اشاره به اینکه «فروآلیاژ» موضوع مهمی برای صنایع فولاد است، اظهار کرد: فروسیلیسیم استحکام فولاد را افزایش می‌دهد.
نجار ادامه داد: ۳۵ نوع فولاد در کشور تولید می‌شود و توجه به صادرات باید در دستور کار این واحد صنعتی قرار گیرد.
سردار نجار عنوان کرد: سرمایه‌گذاری و تحقق طرح‌های صنعتی بستر اشتغالزایی به ویژه جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی در کشور را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه، گاز و پتروشیمی مهمترین منابع خدادادی کشور است، گفت: ایران مقام ۱۵ در حوزه معدن دنیا را داراست و تنها از هفت درصد معادن بهره‌گیری می‌کند و این ظرفیت باید افزایش پیدا کند.
سردار نجار توضیح داد: قرارگاه اقتصادی برای تجمع ظرفیت‌های دفاعی و اقتصادی است، سرمایه‌گذاری و هم‌افزایی از وظایف این قرارگاه است.
رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: فروسیلیسیم الگوی خوبی برای این قرارگاه است و چنین طرح‌هایی باید حمایت و سرمایه‌گذاران تشویق شوند.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری سبب ایجاد اشتغال جوانان و ازدواج می‌شود و امید به آینده را در مردم ایجاد می‌کند.
نجار افزود: در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربیاتی در زمینه تورم، اشتغال و مسکن به دست آمده و باید با به روزرسانی تجربیات، مشکلات را رفع کرد.
رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع بیان کرد: تنوع محصولات کناری فروسیلیسیم باید برای این مجموعه تعریف شود چراکه رقابت در بازار تولید وجود دارد و نتیجه آن باروری صنعت است.
سردار نجار، تکمیل زنجیره ارزش، تامین برق مجموعه، آموزش مدیریت، دانش و تحقیقات را از موارد مورد توجه این واحد صنعتی بیان کرد.
وی با اشاره به ایجاد رونق در بانک‌های منطقه به دلیل تراکنش مالی فروسیلیسیم خمین، گفت: زنجیره تامین ورودی و خروجی این واحد با به کارگیری نیروهای متخصص و بومی مورد توجه این مجموعه صنعتی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان هم گفت: ایجاد و توسعه فروسیلیسیم خمین یکی از تصمیمات راهبردی شرکت شستان است چرا که بیشتر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه پتروشیمی است.
افشار بازیار افزود: مرحله دوم فروسیلیسی دارای ظرفیت تولید سالیانه ۱۸ هزار تن است که به ظرفیت ۱۲ هزار تن مرحله نخست، افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: مرحله دوم این واحد صنعتی در طی ۲۱ ماه ایجاد شد و اعتبار مورد نیاز آن از محل ۶۰ درصد کمک بانکی و ۴۰ درصد آورده سهامدار تامین شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان اظهار کرد: حاشیه سود و ایجاد در دوره مناسب و باهزینه مناسب این طرح و چشم‌اندازهای کوتاه، میان و بلند مدت در سبد سرمایه‌گذاری‌های شستان خوب ارزیابی می‌شود.
بازیار عنوان کرد: فروسیلیسیم خمین از شرکت‌های شستان است که در بازار سرمایه حضور دارد و با بهره‌برداری از این مرحلخ، بهبودی در این حوزه و اتفاقات ارزشمندی برای صاحبان سهام به همراه دارد.
وی با بیان اینکه این واحد صنعتی در بازار رقابتی حضور دارد، ادامه داد: فروسیلیسیم خمین دارای برند مناسبی است و به طور حتم با کیفیت مناسب در بازارهای داخلی و خارجی موفق به ارزآوری می‌شود.
بازیار گفت: انتظار است مجموعه درآمدهای این واحد تولیدی ۲ برابر شود و ارزآوری آن افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: از نظر اقتصاد محلی این طرح به توسعه منطقه کمک می‌کند چراکه به کارگیری نیروهای بومی در این واحد تولیدی برای شرکت شستان مهم است و تاکنون فروسیلیسیم این مهم را رعایت کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار