استاندار مرکزی گفت: مدیرانی که مرتبط با این اموال هستند بدانند که این طرح مولد سازی روی یک خط رسانه‌ای خاصی یا با غلفت یا عمدی، مورد هدف قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 15 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه تسلط و دفاع مدیران از طرح مولدسازی دارایی‌های دولت امری ضروری است، افزود: این استان در خصوص مولدسازی، شبکه گسترده‌ای از لحاظ اموال مولدسازی ندارد اما چون این طرح دستور شورای اطلاع‌رسانی و شورای امنیت کشور است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه این طرح جدید نیست، ادامه داد: می‌خواهند این موضوع را القا کنند که مولدسازی برابر با طرح خصوصی‌سازی است.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: استان مرکزی در راستای خصوصی‌سازی ضربه و آسیب‌های زیادی دید، چه شرکت‌هایی که از دست رفتند که در موقعیت خود نه به لحاظ اساس، بلکه کیفیت و نحوه اجرا قابل نقد است و موجب ماندگاری خاطره‌های تلخی در بین فعالان اقتصادی و مدیران شد.
وی تاکید کرد: طرح مولدسازی جریان متفاوت است، شفافیت آن چندین برابر خصوصی‌سازی است و شیوه اجرایی آن وتفاوت دارد.
استاندار مرکزی افزود: منابعی که حاصل از این طرح می‌شود، مانند شیوه هر فرد در زندگی شخصی است که زمانیکه دارایی مازاد داشته باشد، آن را به فروش می‌رساند تا منابع حاصل از آن را صرف امور دیگر کند.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه، بیشینه‌سازی ارزش دارایی‌ها امری معقول و منطقی است، گفت: تغییری در ساختار اجرایی این طرح صورت گرفت اما چون این تغییر در دل دولت سیزدهم شکل گرفت، انگیزه‌ای برای تهاجم به دولت شد.
وی عنوان کرد: باید در این خصوص روشنگری لازم صورت گیرد تا عموم مردم از منابع حاصل از آن بهره‌مند شوند.
استاندار مرکزی افزود: در اجرای این طرح، منابع حاصل از فروش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، ۱۰۰ درصد نصیب خود این دستگاه‌ها می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، از همکاری و همراهی مدیران استان مرکزی در طول یک‌ سال گذشته تقدیر کرد و عنوان کرد: فرصت یک سال خدمت‌گذاری و برنامه‌ریزی به پایان رسید، تصمیمات خوب و برجسته‌ای در این سال گرفته شد، موضوعات محتوایی، برنامه‌های جاری و توسعه‌ای استان، نکات آموزشی و ارتقای دانش و اطلاعات در همه نشست‌ها آشکار بود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: باید تلاش شود تا وقفه‌ای بین حوزه برنامه‌ریزی استان رخ ندهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم گفت: شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان در سال جاری ۱۷ نشست داشت که ۵۵ دستور کار در ۱۶ نشست قبلی بررسی شد.
 نوربخش عسگری افزود: ۱۶ نشست گذشته شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، ۶۹ مصوبه به همراه داشت که ۸۰ درصد آن عملیاتی و بقیه در دست اجرا است.
وی در خصوص فروش و مولدسازی‌ دارایی‌های دولت هم گفت: توجه به این مهم نقش موثری در افزایش ثروت ملی، تحقق اصلاح ساختار بودجه و کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری دارد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی هم گفت: آلودگی هوا در استان و بویژه در اراک پدیده‌ای دامن‌گیر است.
 یوسف یوسفی افزود: اراک یکی از شهرهایی است که ۶ ماه از سال با پدیده گرد و غبار و ۶ ماه با آلودگی صنعتی مواجه است.
وی بیان کرد: آلودگی ۹۹ روز هوای اراک در سال ۱۴۰۰ و ۷۸ روز در سال جاری، به واسطه گرد و غبار بود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: روزهای گرد و غبار رابطه مستقیم با دما و رابطه معکوس با روزهای بارانی دارد.
یوسفی اظهار کرد: این ذرات معمولا مختص مناطقی است که دارای رسوبات ریزدانه و بافت ریزدانه خاک هستند.
وی گفت: ۱۹ دستگاه در پیگیری مسایل مربوط به گرد و غبار استان مرکزی دخیل هستند که امید است همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا این پدیده کنترل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار