مدیر کل کتابخانه های کرمانشاه:
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در استان و مزایای اجرای این طرح خبر داد و گفت: تنها ٣درصد مردم استان عضو کتابخانه ها هستند که برای تقویت فرهنگ کتابخوانی نیازمند همراهی مراکز فرهنگی هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 15 March 2023
معصومه حسنی خونساری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به تبدیل شدن کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: بسیاری از فعالیت های فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه در کتابخانه ها انجام می شود که این امر منجر به آشنایی بیشتر شهروندان با کتابخانه ها و مشارکت آن ها در فعالیت های فرهنگی می شود. 
 
وی در خصوص افزایش تعداد کتابخانه ها در سطح استان، به تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اشاره کرد و افزود: این پروژه با ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره مانده اما در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن حدود ١٢ هزار متر مربع به زیربنای کتابخانه ها اضافه می شود. 
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی در روستا های استان برنامه هایی پیش رو داریم که استقرار پیشخوان در روستاهای پرجمعیت از آن جمله است.
 
وی درباره اجرای طرح ملی کتابخانه گردی خاطر نشان ساخت: طرح ملی کتابخانه گردی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور همه ساله در اسفند ماه برگزار می شود که امسال ۲۷ کتابخانه را (در مرکز استان و شهرستان ها به جز شهرستان ثلاث باباجانی ) به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفتیم.
 
وی اضافه کرد: از مسئولین و مردم تقاضامندیم در اجرای این طرح ما را همراهی کنند که از مزایای آن علاوه بر بازدید از بخش ها، عضویت رایگان و استفاده از سایر کتابخانه های عمومی به مدت یک سال ( به شکل رایگان) برای خردسالان و بزرگسالان است. 
 
 وی با بیان اینکه تنها ٣ درصد مردم استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند تاکید کرد: متاسفانه این آمار بسیار پایین است و لازم است مراکز فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی ما را یاری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار