مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تاکنون هفت هزار مصاحبه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در خصوص خاطرات و زندگی‌نامه شهیدان و رزمندگان این استان تهیه، تولید و منتشر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 15 March 2023

سرهنگ منصور زارع در آیین رونمایی از کتاب «رباب دو نقطه دارد» در شهرستان مهریز افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت نیز در استان منتشر و در بازار نشر عرضه شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و ادبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتشار کتاب است.

این مسوول اظهار کرد: تمامی رزمندگان یزدی حاظر در دوران دفاع مقدس می‌توانند برای ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آن در سطح استان با این اداره‌کل همکاری کنند و آمادگی لازم برای اقدام وجود دارد.

زارع بیان کرد: ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان پرتوان اسلام دوران هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن برای مردم و جوانان موضوع مهمی است که به جد از آن حمایت می‌شود.

همچنین محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز نیز در این آیین با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ایثار و شهادت شهرستان صورت گرفته بر آمادگی برای همکاری در ارتقای موضوع بیش از گذشته تاکید کرد.

کتاب «رباب دو نقطه دارد» نوشته طوبی زارع روایت داستانی از زندگی حاجیه ربابه زارع زاده، همسر شهید علی اکبر معظمی و مادر شهید محمدصادق معظمی است.

این رونمایی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.

در این مراسم همچنین از مادر شهید و نویسنده کتاب تقدیر و تجلیل شد.

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۵۰۰ عنوان کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد چاپ شده است.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند.

از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه‌های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه‌های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار