استاندار یزد:
استاندار یزد از راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان به صورت یک ساختمان مجزا در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بر ضرورت ایجاد سازوکار برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های فکری و انرژی جوانان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 15 March 2023

«مهران فاطمی» در نشست صمیمانه با جمعی از جوانان استان، با اشاره به نگاه ویژه استان به جوانان و نخبگان گفت: مسائل و دغدغه‌های جوانان فعال در هر حوزه متفاوت و بررسی و حل آن ها نیازمند برگزاری جلسات تخصصی است. 

وی در ادامه به جای خالی ساز و کاری مشخص برای بهره مندی از ظرفیت های فکری و انرژی جوانان در استانها اشاره و خاطرنشان کرد: معتقد به بهره گیری حداکثری از دیدگاه های جوانان هستیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش مشاور جوان هر دستگاه را حلقه اتصال بین جوانان و بدنه آن دستگاه دانست و افزود: مشاورین جوان در واقع تسهیلگر ارتباط بین جوانان صاحب نظر در هر حوزه تخصصی با دستگاه مرتبط هستند.

استاندار با بیان اینکه به جوانان و ظرفیت های بالای آن ها اعتقاد دارم؛ اظهارداشت: تنها استانی که مشاور جوان با این ترکیب و ساختار داراست، استان یزد است.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان به صورت یک ساختمان  مجزا در سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: ذیل این مرکز، اندیشکده های تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل و خروجی های جلسات آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فاطمی بیان کرد: از راهبردهای مهم سال ۱۴۰۲ برای رسیدگی به مسائل اندیشه ای و نخبگانی و نکات موجود در امر تصمیم گیری و تصمیم سازی، راه اندازی رسمی این مرکز و دریافت ایده ها و نظرات عملیاتی است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فردی انتقادگر و نقد پذیر هستم، افزود: جوانان باید روحیه جوانانه، نقادانه و مطالبه گرانه خود را حفظ کنند، بنده به عنوان استاندار از نقد صحیح، منصفانه و دلسوزانه استقبال می کنم.

وی همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص خانه جوان، اظهار کرد: با توجه به وجود ۶۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان، به هیچ عنوان مجاز به احداثات جدید نیستیم با این وجود تلاش خود را برای ارتقاء وضعیت موجود خانه جوان بکار خواهیم گرفت.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش «اشتغال، ازدواج و مسکن» را سه دغدغه اصلی جوانان عنوان خاطرنشان کرد: مجموعه دغدغه های اصلی جوانان باید استخراج، جلسات گفتگوی تخصصی و چالشی پیرامون آن ها با حضور مدیران استان برگزار و محصول آن جلسات؛ راهکارهای عملیاتی و درمان های واقعی برای حل مسائل باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار