مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اعطا ١٠۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال جاری به متقاضیان استان خبر داد و گفت: بیش از ۵١۵ رسته شغل خانگی وجود دارد و ۴ دستگاه مجوز دهنده در راستای اعطا این تسهیلات فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 15 March 2023
مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به بررسی فعالیت تعاونی ها در چند محور اظهار کرد: یکی از محورهای بررسی فعالیت تعاونی ها، کارگروه اشتغال است و تسهیلات اعتباری تکلیفی پیش بینی شده در قانون بودجه را با معرفی به دستگاه اجرایی به آنها اعطا می کنیم. 
 
وی محور دیگر بررسی را از محل خط اعتباری که شامل تفاهم نامه بین اداره کار و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی تعاونی ها است، اعلام کرد و افزود: به این ترتیب اگر تعاونی نیازمند تسهیلات باشد از آن محل به بانک توسعه تعاون معرفی می شود. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به برگزاری کمیته کارشناسی دوجانبه هم اشاره ای داشت و گفت: تسهیلات دارای دو سر فصل است،سرمایه ثابت و سرمایه در گردش که سرمایه ثابت برای توسعه و تکمیل و سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه در نظر گرفته می شود.
 
وی درباره اختصاص تسهیلات خود اشتغالی عنوان کرد: برای طرح  های خود اشتغالی، تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی از محل جز یک بند ب تبصره ۱۶ برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و برای غیر مددجو کمیته امداد و بهزیستی، از محل جز ۲ بند ب تبصره ۱۶  
در نظر گرفته می شود. 
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: این تسهیلات به تازگی ابلاغ شده، طرح ها معرفی و به تعدادی هم پرداخت شده است که این پرداختی ها در حوزه بنیاد برکت، بسیج سازندگی و مهارت آموزان نیروی های مسلح بوده است، همچنین کمیته نظارت برای این طرح معرفی شده و نمایندگان فرمانداری، دستگاه اجرایی، بانک عامل و اداره کار بر آن نظارت می کنند. 
 
احمدی تاکید کرد: اعطا تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی هم در سنوات گذشته وجود داشت که سهم استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱، ۱۰۳ میلیارد تومان بوده و تا کنون در این راستا ۱۰۵ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که علاوه بر پرداخت سهم خود، دو میلیارد تومان هم از سهم استان های دیگر پرداخت کردیم و اکنون در جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دارای رتبه نخست هستیم. 
 
 وی تصریح کرد: این تسهیلات هر ساله برای هر استان در نظر گرفته شده و در دو قالب مستقل و پشتیبان پرداخت می شود، بیش از  ۵۱۵ رسته مشاغل خانگی و ۴ دستگاه مجوز دهند داریم و دبیر خانه  طرح های خود اشتغالی اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار