مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طرح عیدانه استاندارد به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات در راستای حفظ حقوق عامه به مدت یک ماه تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 15 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد در تشریح طرح عیدانه استاندارد، اظهار کرد: این طرح به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات در راستای حفظ حقوق عامه از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و به مدت یک ماه تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۱۲ محور مورد ارزیابی و پایش قرار خواهد گرفت و هدف از اجرای این طرح را نظارت بر عرضه کالاهای استاندارد در مراکز عرضه و فروش و نیز ارائه خدمات استاندارد در مراکزی همانند فرودگاه، ایستگاه‌های قطار برون شهری، پایانه‌های مسافربری برون شهری، مراکز پذیرایی و  رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، خدمات قالی شویی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز فروش آجیل و شیرینی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ و زائرسراها و میادین میوه و تره‌بار است که  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به وظایف ذاتی و نظارتی خود موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاها و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است، با همکاری نهادهای ارزیابی و انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج آن را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی‌ربط اعلام کند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به افزایش  تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات کنترل نظارت ویژه‌ای بر بازار توسط بازرسان این اداره‌ کل در قالب طرح عیدانه و طرح رمضان پیگیری خواهد شد کالای پرمصرف مورد بررسی کمی و کیفی قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار