هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ همزمان با مبارک رمضان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 13 March 2023

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه افزایش ارتباط و انس با قرآن است، گفت: هدف اول از برگزاری این نمایشگاه انجام کار‌های نو، کیفی و متفاوت با مسئولیت سازمان تبلیغات استان و هدف دوم حضور پررنگ مردم است.

علی تمنایی افزود: پارسال بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هم گفت: ۸۰ درصد نمایشگاه به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داده شده و برای برگزاری رویداد‌های مختلف ۲ صحنه و ۶ سالن در نظر گرفته‌شده است.

احمدرضا طحانیان افزود: امسال مثل پارسال با همکاری سازمان اتوبوسرانی سرویس‌هایی را برای رفت و آمد شهروندان به محل نمایشگاه قرآن در نظر گرفته‌ایم.

مدیر کمیته محتوا و نماینده سازمان تبلیغات استان اصفهان نیز با اشاره به در نظر گرفتن ۲ بخش برای محتوای هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، گفت: محتوای کلی نمایشگاه با اشعار قرآن، خانواده، آرامش و با هدف ترویج و انس با قرآن در جامعه در نظر گرفته‌شده و مؤسسات و مراکز قرآنی هم در راستای شعار و چارچوب اعلام‌شده تنظیم محتوای غرفه خود را انجام می‌دهند.

مهدی مسماریان به برگزاری ۸ محفل قرآنی در طول نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یک محفل قبل از نماز مغرب و یک محفل بعد از افطار برگزار و در این محافل از ظرفیت هنرمندان و چهره‌های ملی استفاده می‌شود.

مدیر کمیته محتوای هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اضافه کرد: نمایش رادیویی با محوریت ترجمه قرآن، اجرای سرود‌های ملی سلام فرمانده ۲ و بیعت، تجلیل از فعالان قرآنی و برگزیدگان، همایش روزه اولی‌ها، حضور مدارس حفظ قرآن، مسابقات روزانه و اهدای جوایز با کمک شهرداری، دعوت از چهره‌های فرهنگی، حضور مدیران کل دستگاه‌های مختلف و دعوت از هیئت‌های مذهبی برای داشتن غرفه ازجمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

همچنین مسئول اجرایی هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با اشاره به ثبت‌نام حدود ۲۰ مؤسسه قرآنی برای شرکت در این نمایشگاه، گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و تا به حال حدود ۱۸۵ غرفه تشکیل شده است.

حامد شبانی افزود: سالن‌های A و B به مؤسسات قرآنی و انتشارات و سالن C به محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب اختصاص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار