نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که یاد می‌گیرند کمتر نگران وزن خود باشند می‌توانند کاهش وزن خود را سه برابر کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 14 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: افرادی که تصویر بدنی بهتری دارند به‌طور خودکار غذای سالم‌تری مصرف می‌کنند.

متاسفانه، افراد دارای اضافه وزن، اغلب دچار مشکلات تصویر بدنی می‌شوند؛ نگرانی در مورد اینکه دیگران چه فکر می‌کنند یا چگونه ظاهر می‌شوند می‌تواند مانع بزرگی برای کاهش وزن باشد. در عوض، یادگیری دوست داشتن بدن و نگرانی کمتر در مورد اندازه آن تأثیر مثبتی دارد.

این مطالعه شامل ۲۳۹ زن دارای اضافه وزن بود که به مدت یک سال از یک برنامه ورزشی استاندارد و رژیم غذایی پیروی کردند. با این حال، به نیمی از آنان جلساتی با تمرکز بر تصویر بدن داده و گفته شد که چگونه احساسات می‌توانند بر غذا خوردن تأثیر بگذارند.

به‌عنوان مثال، خلق و خوی منفی می‌تواند به جای مصرف غذا برای رفع گرسنگی، باعث شروع دوره‌های غذا خوردن برای احساس بهتر شود، این مورد به‌عنوان غذا خوردن احساسی شناخته می‌شود همچنین تشویق شدند که بدن خود را دوست داشته باشند.

نتایج این مطالعه نشان داد، کسانی که تصویر بدن خود را بهبود بخشیدند نسبت به گروه کنترل سه برابر کاهش وزن داشتند. آنان به‌طور متوسط ۷درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

پدرو تکسیرا، یکی از نویسندگان مطالعه گفت: مشکلات تصویر بدن در میان افراد دارای اضافه وزن و چاق بسیار رایج است که اغلب منجر به خوردن راحت و الگو‌های غذایی سفت و سخت‌تر می‌شود و مانعی برای کاهش وزن است.

نتایج ما ارتباط قوی بین بهبود تصویر بدن، به ویژه در کاهش اضطراب در مورد نظرات دیگران و تغییرات مثبت در رفتار غذا خوردن را نشان داد.

از این رو ما بر این باوریم که یادگیری ارتباط با بدن به روش‌های سالم‌تر جنبه مهمی در حفظ کاهش وزن است و باید در هر برنامه کنترل وزن مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: کاهش وزن ، تغذیه سالم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار