سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آماده‌باش اورژانس از صبح امروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 14 March 2023

عارف شرهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره احتمال مواجهه با مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: اورژانس خوزستان از صبح امروز (۲۳ اسفندماه) تا ۱۵ فروردین‌ماه با یک هزار نیرو در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی مرخصی‌ها از امروز لغو شده‌اند، افزود: ۲۷ دستگاه آمبولانس در اهواز و ۱۳۰ دستگاه آمبولانس در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آماده به کارگیری هستند. چند آمبولانس در مراکز پر تردد اهواز مانند نادری و کیانپارس مستقر می‌شوند و دیگر  آمبولانس‌ها و نیروها در پایگاه‌ها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه فعلا تاکنون حادثه‌ای در پی استفاده از موارد محترقه گزارش نشده است، گفت: معمولا حوادث ناشی از چهارشنبه‌سوری از ۵ بعد از ظهر آغاز می‌شوند و تا ۳ بامداد ادامه دارند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر دوری و پرهیز از استفاده از وسایل خطرناک منفجره و محترقه، عنوان کرد: در این شب حتما خانواده‌ها در کنار فرزندان شادی کنند. فرزندان از خانه‌هایشان فاصله نگیرند تا در صورت بروز حادثه، در شناسایی افراد به مشکل برنخوریم.

وی با بیان اینکه در این مدت زنان باردار و افراد مسن نباید از منزل خارج شوند، افزود: توصیه می‌شود در ساعات پیک بروز حوادث چهارشنبه‌سوری مرم در اماکن شلوغ تردد نکنند و در صورت ضرورت تردد، شیشه خودرو بالا باشد.

شرهانی افزود: خانواده‌ها حتما کپسول‌های اطفای حریق را بررسی کنند و از سالم بودن کپسول‌ها اطمینان داشته باشند و در خودروها و منازل کپسول داشته باشند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه باید از ریختن نفت، بنزین و الکل روی آتش خودداری شود، گفت: در صورت وقوع حادثه، از خود درمانی مانند استفاده از یخ، سیب زمینی و خمیر دندان روی زخم پرهیز شود و محل آسیب را به مدت ۱۰ دقیقه با آب شست‌وشو دهند. باید ضمن حفظ خونسردی، با ۱۱۵ تماس بگیرند و اطلاعات قیق محل سکونت، نوع حادثه و تعداد افراد مصدم را اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار