عواملی که انسان را دچار خشم، غضب و عذاب خدا می‌کند و عواملی که انسان را مشمول رحمت الهی می‌کند در قرآن و احادیث بیان شده و بیان آنها خودش بزرگترین سعادت است
کد خبر: ۱۰۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 13 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:

نشان حق‌شناسی حق‌سپاسی است، خداوند دارای فضل است اما اکثر مردم شکر نمی‌کنند، طلاب هم باید شکرگذار بوده و هم دیگران را تشویق به شکرگزاری کنند‌.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جلسه‌ای که در حوزه خواهران نورالزهرا (س) ساری برگزار شد، ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فقر مکانی درد همه حوزه‌های علمیه است، امیدواریم در سال جدید تحولی در ساختمان این مدرسه انجام شود.

وی افزود: عواملی که انسان را دچار خشم، غضب و عذاب خدا می‌کند و عواملی که انسان را مشمول رحمت الهی می‌کند در قرآن و احادیث بیان شده و بیان آنها خودش بزرگترین سعادت است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، تصریح کرد: حضرت فرمودند که شما را از ایام الله می‌ترسانم و بر حذر می‌دارم، یعنی اگر خدای ناخواسته عوامل هلاکت را در خودمان ایجاد کنیم ما هم با یک یوم الله از بین می‌رویم، همانطور که رژیم سلطنتی از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار مرور عوامل موفقیت و نابودی شد و گفت: یکی از عوامل بسیار مهم برای مستدام بودن عنایات خدا مسئله شکر نعمات است، خداوند از ناشکری بسیار بدش می آید و از بنده شاکر بسیار خشنود است، فلسفه تذکر نعمت‌های خدا شکر است.

امام جمعه ساری تاکید کرد: خداوند ناسپاسان را به سه دسته تقسیم می‌کند، برخی ها فقط ناسپاس بوده و شکرگزار نیستند، دسته دیگر نه تنها شکر نمی‌کنند بلکه نعمتها و خوبی‌ها را انکار می‌کنند، بعضی در کنار ناشکری از نعمت‌ها برای جامعه عذاب درست می‌کنند نعمت‌ها را تبدیل به کفر و فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: نشان حق‌شناسی حق‌سپاسی است، خداوند دارای فضل است اما اکثر مردم شکر نمی‌کنند، الان جبهه رسانه ای غرب در تلاش هست نشان دهد که جمهوری اسلامی هیچ نوع خدمتی به بانوان ارائه نداده است، کفر یعنی پوشاندن‌ که در قرآن آمده است.

وی اضافه کرد: آزادی نعمت است اما یک عده‌ای از آزادی ولنگاری‌ها، توهین به مقدسات در کشورهای غربی و غیره را به‌وجود می آورند، از علم سلاح‌های کشتار جمعی با هدف سرکوبی ملت‌های فقیر دنیا تولید می‌کنند، پس اگر علم در مسیر خدا نباشد مسلسل‌ساز می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه خوب این است که طلاب ما هم شکرکننده باشند هم جامعه را به نعمت‌های خدا و شکر آنها تشویق کنند، تاکید کرد: الان در انتخابات می‌گویند که همه باید ضعف‌ها را بیان کنیم، معاندین جمهوری اسلامی و کاندیداها همه در بیان ضعف‌ها هستند، جمهوری اسلامی هم مظلوم می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: امروز دو دسته در شکر و سه دسته در سمت ناشکرها را در مقابل امام زمان (عج) می‌بینیم، در حالی که اگر عنایت این حضرت نباشد ما یک روز هم در مقابل آمریکا و استکبار جهانی دوام نمی‌آوریم، برخی‌ها نه تنها ناشکر هستند بلکه ظهور امام زمان (عج) را انکار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فرقه سازی‌های خطرناک و گمراه‌کننده، ادامه داد: جریاناتی همچون یمانی‌ها تبدیل به استخوان در گلو شدند خطرشان از منافقین و تروریست‌ها بدتر است همچون داعشی‌ها اعتقادی هستند، از هیچ جریانی ساختند که عاشق و مرید پیدا کرده است، اینها از نعمت بزرگترین بلا و عذاب را با ایجاد فرقه‌های دروغین ساختند‌.

وی در پایان با بیان اینکه از نعمت‌های خداوند نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم انقلابی است، اذعان داشت: امروز بر ماست که در حوزه مهدویت کار کنیم با فرقه‌های انحرافی آشنا شده و مبارزه علمی و منطقی داشته باشیم و خدای بزرگ را به‌خاطر نعمت وجود امام زمان (عج) شکر کنیم، شکر یک فریضه و واجب شرعی است و خداوند بر ناشکری عذاب داده است، نگاه کردن به کمبودها انسان را نسبت به خدا معترض و شاکی بار می‌آورد، باید فکر کرده و شکرگزار بوده و دعوت به شکر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار