دادستان شهرستان گلبهار تاکید کرد؛
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهار دردیدار با اصحاب رسانه شهرستان گلبهار گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرارداریم متاسفانه برخی از افردابه بهانه چهارشنبه آخر سال سبب سلب آرامش و امنیت شهروندان میشوند که دستگاه قضایی به این افراد هشدار جدی می دهد که برخورد سختی با آنان خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 13 March 2023

به گزارش تابناک رضوی ازگلبهار، حمیدعلیزاده  دردیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: کسی با شادی مردم مخالف نیست، اما حفظ امنیت وسلامت روانی جسمی مردم دغدغه اول ماست ودراین زمینه باهرکسی که بخواهد تهدیدی علیه مردم داشته باشد قاطعانه برخوردمیکنیم.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهار گفت: ساخت ،خرید وفروش ،حمل وتوزیع مواد محترقه ومنفجره ممنوع بوده وجرم است وتکلیف برخورد با این افراد در قانون به صراحت مشخص شده است.

او ادامه داد:برخی ازاین مواد خطرزاست که برای ساخت و مونتاژآن طبق ماده 12 این قانون برای خرید وحمل موادجزای نقدی تا 25میلیون ریال در نظر گرفته وبرای توضیع وفروش تا ۶ماه حبس به استناد بند 3از ماده 12این قانون در نظر گرفته شده واینها جرم بوده ومستوجب تعقیب قضایی است که دراین راستا دستوراتی به ضابطین داده شده که هوشیاری خود را بالابرده وچنانچه برخورد با این افراد را داشتند سریعا ورود پیدا کنند.

قاضی حمیدعلیزاده گفت: چنانچه با فروش این مواد خطر زا در یک واحد صنفی مواجه شده باشیم حداقل تا پایان ایام نوروز پلمپ آن واحد صنفی صورت می پذیرد.

دادستان گلبهار گفت: درپایان لازم است یادآوری نمایم علاوه براینکه نگهداری وحمل وفروش این مواد محترقه جرم است واگر افراد اقداماتی انجام دهند که موجب ترس و وحشت دیگران در معبر عمومی باشد از مصادیق اخلال در نظم وآسایش عمومی است وطبق ماده 618قانون تعزیرات مصوب سال 1375مستوجب یک سال حبس تعزیری میباشد و همچنین 74ضربه شلاق خواهد بود ضمن اینکه اگر رعب و وحشت فردی را دچار صدمه ویا سقط جنینی صورت بگیرد مسئولیت با فرد مجرم میباشد وبا تاکید بر نظارت بیشتر خانواده ها بررفتارواقدام نوجوانان و جوانان به منظور جلوگیری از بروز رفتارهای پر خطر وهنجار شکن ابراز امیدواری کرد. مردم مومن و فهیم شهرگلبهار با احترام به قانون متعامل وهمکاری مطلوب با عوامل قضایی و انتظامی بر حفظ و تامین آرامش وامنیت شهر وسلامت خانواده خود همت گذارند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در آخر سال نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار